Platform helpt ondernemers met een foodspeciaalzaak en hun klant
Maak kennis met Shologo. Het platform brengt alle foodspeciaalzaken bij elkaar in een mobiele app voor de consument.
Food-ondernemers op Shogolo
De mannen achter startup Shopping Good Local signaleerden dat foodspeciaalzaken continu zelf het wiel aan het uitvinden zijn op het gebied van digitalisering en dat consumenten hen door de enorme druk van supermarkten steeds lastiger kunnen vinden.
Met het mobile first e-retail platform Shogolo willen Bär van Campenhout (voorheen Operations Director bij Virual Affairs) en Stijn Statz (voorheen TBWA\ & Your Social) daar verandering in brengen.
Het wiel opnieuw uitvinden
Stijn Statz: 'Online boodschappen doen bij de bekende supermarkten gaat consumenten steeds gemakkelijker af. Voor de Rotterdam School of Management, Erasmus University, heb ik onderzoek gedaan naar innovatie & digitalisering bij zelfstandige foodspeciaalzaken. Ik kwam er achter dat ze allemaal zelf het wiel aan het uitvinden zijn, terwijl ze slechts beperkt over voldoende kennis, tijd en budget beschikken om te digitaliseren.'
Krachten gebundeld
De ondernemers blijven zich volgens Statz focussen op kwaliteit, een unieke winkelbeleving en persoonlijke aandacht voor de consument. 'En bij die consument komt er steeds meer aandacht voor kwalitatief en vooral lekker eten en drinken. Daarnaast neemt online boodschappen doen enorm toe aan populariteit. Dat is de reden dat we met Shogolo zijn gestart, want we geloven in een duurzame toekomst voor foodspeciaalzaken wanneer ze hun krachten bundelen en dat die digitalisering voor hen gemakkelijk en laagdrempelig wordt gemaakt.'
Alle foodspeciaalzaken op een app
De app brengt alle foodspeciaalzaken bij elkaar in een mobiele app voor de consument. Momenteel is de app alleen geschikt voor Rotterdam en omstreken. Met de app kunnen gebruikers precies zien waar alle foodspeciaalzaken bij hen in de buurt te vinden zijn en kunnen ze een review achter laten. Daarnaast krijgen ze wekelijks unieke Shogolo-aanbiedingen en komt er op korte termijn een feature bij die alle proeverijen van de aangesloten food speciaalzaken overzichtelijk maakt in een eventkalender.