3 essentiële stappen voor het lanceren van een startup

3 essentiële stappen voor het lanceren van een startup

Redactie Baaz

Ongeveer de helft van de startups redt het uiteindelijk niet. Ook startups met een geweldig idee en goed team gaan ten onder. Dat is vaak te wijten aan het onvermogen prioriteiten te stellen en de juiste strategieën te implementeren. Baaz legt uit welke stappen essentieel zijn voorafgaand van de lancering van je startup.

1. Stop met het perfectioneren van je product of dienst


Waak ervoor dat je niet doorslaat in oeverloos perfectionisme. Als je jouw product of dienst blijft herzien en steeds nieuwe functie toevoegt, kan dat ten koste gaan van de groei van je bedrijf. Voeg marktonderzoek toe aan je kernactiviteiten, zo weet je precies wat klanten het belangrijk vinden en kun je daar je focus op leggen. Veel start-ups slaan marktonderzoek over omdat ze ervan overtuigd zijn dat het te duur is. Dat kan je de kop kosten en bovendien zijn er diverse betaalbare middelen beschikbaar.

2. Bouw een goede maillijst


Lanceer je product of dienst pas als je een goede maillijst met potentiële klanten hebt verzameld. Zet een webpagina op waarin je klanten verleidt hun e-mailadres achter te laten, bijvoorbeeld door ze een early bird korting te beloven. Via social media en fora kun je zoeken naar klanten die wellicht interesse hebben.

3. Zorg voor goede content

Het is geen geheim dat websites met een entertainmentfactor zijn aantrekkelijker zijn dan doorsnee bedrijfssites met zakelijke templates. Voeg een blog aan je website toe te voegen en voorzie je klanten daar van leuke of informatieve content die gerelateerd is aan jouw product. Probeer de valkuil van te veel schaamteloze zelfpromotie daarbij te vermijden.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie