3 ingrediënten van een goede Facebook-advertentie
Sociaal netwerk Facebook is met zijn enorme gebruikersaantal een populair platform onder adverteerders. Eerder dit jaar waarschuwde Facebook zelfs dat er halverwege het jaar waarschijnlijk geen ruimte meer is voor reclames.
Voor bedrijven wordt het steeds belangrijker effectief hun budget te besteden aan Facebook-advertenties. Zakelijk platform Entrepreneur stelde een lijst tips samen zodat de juiste consument met de juiste boodschap bereikt wordt.
Emoji
Uit data blijkt dat 90 procent van de succesvolste campagnes emoji gebruikten in hun advertenties. Grote merken als Coca-Cola, Chevrolet en Disney hebben ook emoji in hun reclames opgenomen. Emoji zijn namelijk beter in het overbrengen van emoties dan tekst.
Afbeeldingen
Advertenties met een klikpercentage tussen de 20 en 36 hebben één ding gemeen: er zijn meerdere foto’s in hun bericht opgenomen. Bij advertenties zonder afbeeldingen kan er een klikpercentage van één procent voorkomen.
Doelgroep
Als je campagne is voorzien van emoji en foto’s, moet er nog een doelgroep gekozen worden. Door een groot publiek te kiezen, neemt ook het daadwerkelijke bereik toe. Met de Facebook Audience Insights-tool kun je bepalen hoe je het best veel mensen bereikt.