4 marketingtips van de pro's

4 marketingtips van de pro's

Redactie Baaz

Wat je product of boodschap ook is en via welke platformen je het de wereld in wil helpen, er zijn een aantal principes die altijd gelden. In dit artikel zetten we de vier belangrijkste marketingtips van de professionals voor je op een rij.

Ken je product

Het spreekt voor zich, maar veel te veel mensen weten niet alle ins-en-outs van het product dat ze willen verkopen. Zorg dat je elke vraag die je zou kunnen krijgen binnen enkele tellen kan beantwoorden, zonder iets op te hoeven zoeken. Veel promotors lezen informatie van een scherm of papiertje, maar pas als je écht weet waar je het over hebt kan je het product goed verkopen.

Ken je publiek

Er zijn maar weinig dingen zo pijnlijk gênant als een man van middelbare leeftijd die de hippe slang van tegenwoordig probeert te praten om zo in contact te komen met jongeren. Zorg ervoor dat je je publiek goed kent voordat je ze iets probeert te verkopen. Naar wie luisteren ze, hoe komen ze aan hun informatie etc.

Hoe goed je product ook is en hoe interessant de feiten eromheen zijn, zonder spectaculaire show wordt het lastig om aandacht te krijgen. Er komt elke dat ontzettend veel informatie op ons af en als publiek worden wij hier steeds selectiever op. Zorg ervoor dat de presentatie van jouw product er echt uitspringt.

Altijd blijven testen

Dit is hét belangrijkste advies van alle groten van de reclamewereld. Test je campagne op de doelgroep. Ga er niet zomaar van uit dat een idee niet werkt en gooi een idee niet weg voor je het hebt laten zien aan een publiek. Vergeet niet: 'To assume makes an ASS out of U and ME'.

Deze tips komen uit het boek 'The Advertising Solution' van Craig Simpson en Brian Kurtz. Wil je meer weten, kijk dan hier.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie