6 apps die je helpen met je werkdag
Leiding geven en tegelijkertijd andere taken die onderdeel uitmaken van je functie uitmaken gedaan krijgen valt niet altijd mee. Het is niet makkelijk om je door een drukke werkdag te navigeren, en soms is wat hulp daarbij wenselijk. Gelukkig bestaan er allerlei handige apps voor de smartphone waar je gebruik van kunt maken om je werkdag in goede banen te begeleiden. We bespreken er zes in dit artikel. Op zoek naar een goede nieuwe smartphone om je werkende leven te ondersteunen?
Vanaf februari komt de nieuwe Samsung S23 met abonnement beschikbaar. Deze serie belooft weer een aantal interessante verbeteringen ten opzichte van zijn voorgangers, waaronder een snellere, en zuinigere processor, standaard meer interne opslagcapaciteit en een grotere batterij. De S23 Ultra krijgt zelfs een geavanceerde nachtcamera en een telelens voor 10x optische zoom!
Pomodoro: Focus To-Do
Moeite met aan het werk blijven? Idealiter wissel je een sterke focus af met een korte pauze om opnieuw die focus te kunnen opbrengen. Daar kan de app Pomodoro: Focus To-Do je bij van dienst zin. Deze app is op wetenschap gebaseerd en motiveert je om gefocust te blijven en taken te volbrengen. Kies een taak die je wilt uitvoeren en stel vervolgens een timer in voor 25 minuten waarin je gefocust aan het werk blijft. Na 25 minuten gaat de timer af en neem je een pauze van 5 minuten. Dit herhaal je vervolgens.
Brain.fm
Word je snel afgeleid, met name door ‘ongewenst’ geluid in je omgeving? Dat is vervelend, want dan is het moeilijk om je werk gedaan te krijgen. De app Brain.fm kan je hulp bieden. De app beidt speciale muziek die ontworpen is om de hersenen te faciliteren om de focus te behouden en productiviteit te verbeteren. Ook als je even behoefte hebt aan een ontspanningsmomentje kan de app dat bevorderen.
Trello
Voor het managen projecten komt Trello zeer goed van pas, omdat het je projecten overzichtelijk maakt. Je kunt de app gebruiken om een team te managen dat aan een project werkt, maar ook om een projectvoorstel te schrijven. In feite is Trello een persoonlijke assistent die je helpt om dingen gedaan te krijgen en georganiseerd te blijven. Het systeem maakt het makkelijk om de voortgang van je werk te volgen.
Asana
Asana is de ideale app voor het managen van taken en activiteiten binnen teams. Je houdt er taken en workflows overzichtelijk in bij en je maakt taken aan en wijst deze toe aan jezelf of andere teamleden. Het is mogelijk om de taken te koppelen en te bekijk in de vorm van een tijdlijn, kalender of lijst. Ook als je taken wilt laten herhalen is dat mogelijk. Je kunt gratis gebruik maken van Asana bij teams met tot maximaal 15 leden.
Evernote
Evernote is in feite een digitaal noteblock waarin je al je aantekeningen kunt maken, die vervolgens worden opgeslagen in de cloud. Daardoor verlies je ze niet en kun je er altijd en overal bij. Evernote leent zich voor praktisch alle soorten documenten: naast aantekeningen ook foto’s, geluidsopnames en andere bestanden. De synchronisatie tussen je smartphone en computer werkt uitstekend bij Evernote.
Microsoft OneNote
Wil je wat meer geordend notities kunnen opslaan, dan komt Microsoft OneNote goed van pas. In deze overzichtelijk ontworpen app kun je met gekleurde tabbladen je notities onderverdelen in categorieën in wat eigenlijk een digitale multomap wordt. Ook kun je handgeschreven notities of pagina’s rechtstreeks in OneNote scannen en daarna zelfs doorzoekbaar maken. Je notities worden gemakkelijk tussen je apparaten gesynchroniseerd.
Probeer ze eens uit! Misschien merk je dat je leven er een stuk makkelijker door wordt en dat je altijd die tijd voor niets hebt lopen ploeteren, omdat problemen met een simpele app opgelost kunnen worden.