6 Tips voor het werven van klanten via het internet
De wereld van online marketing is de afgelopen jaren enorm gegroeid. Steeds meer bedrijven bieden hun diensten of producten aan via het internet. En juist omdat de markt nu aan onze vingertoppen ligt, is opvallen tussen de concurrenten moeilijker dan ooit. Dus hoe zorg je ervoor dat je eruit springt? Wij geven je een aantal tips.
Zorg voor duidelijkheid
Er is niks fijner dan duidelijkheid. Een klant wil weten waar hij of zij aan toe is en moet in één oogopslag kunnen zien wat je product of dienst is. Zorg dat je website overzichtelijk is. Hoe uitgebreider je het maakt, hoe moeilijker het wordt voor de klanten om de voor hen relevante informatie te vinden.
Geef ook eens iets weg
Er verkoopt niks beter dan ‘gratis’. Daarom is het van groot belang dat je ook voor niks, mensen iets kan aanbieden. En of dit een gratis service is of een product maakt niet zo veel uit. Het woord gratis slaat vaak erg goed aan en zorgt ervoor dat mensen gaan klikken.
Spreek je klanten juist aan
Probeer mensen in te pakken met je woorden. Zorg voor pakkende teksten op bijvoorbeeld je website en op social media. Neem mensen ook mee in je teksten, schrijf dus niet alleen vanuit een ‘wij’ of ‘ik’ vorm maar ook met ‘jij’ of ‘u’. Klanten willen zich betrokken voelen en hen direct aanspreken is een hele goede manier om dat te doen.
Kies de juiste huisstijl
De uitstaling van je bedrijf is erg belangrijk. Je kan je onderscheiden aan de hand van je huisstijl of het design van je website. Het oog wil natuurlijk ook wat. Zorg voor een duidelijke huisstijl die in je alle media terug laat komen. Dit zorgt voor herkenning in verdere communicatie en dus ook in vertrouwen.
Social media
Tegenwoordig is social media een belangrijk onderdeel van je online marketing. Social media is namelijk een goede plek om het contact met je klanten te bouwen en te behouden. Wil je graag meer weten over de mogelijkheden die social media jouw bedrijf kunnen bieden? conversies.nl kan je hier zeker mee op weg helpen.
De achterkant van online marketing
Behalve de uitstraling, teksten, website en social media zijn er ook veel dingen aan de achterkant van online marketing waar je veel klanten mee kan werven. Denk hierbij aan de SEO en SEA. Dit is misschien iets wat je beter aan een externe partij uit kan besteden. Veel marketingbureaus kunnen je hier goed mee op weg helpen. Bijvoorbeeld dit online marketing bureau in Groningen.