Alicia nu ook voor verzekeraars, brokers, banken en e-commercebedrijven
Marijn Moerman, CEO en mede-oprichter bij Alicia

Alicia nu ook voor verzekeraars, brokers, banken en e-commercebedrijven

Redactie Baaz

Alicia stelt haar bewezen platform voor het embedded aanbieden van verzekeringen nu ook open voor andere partijen zoals verzekeraars, brokers, banken en e-commerce-bedrijven. Via het krachtige Insurance as a Service-platform van Alicia kunnen deze organisaties nu eenvoudig digitaal verzekeringen aanbieden aan eindgebruikers en profiteren van een laagdrempelige en optimale distributie.

Scale-up Alicia is opgericht met als doel om de wereldwijde ‘protection gap’ te dichten. Voor freelancers doet het bedrijf dit door verzekeringen aan te bieden op platformen waar freelancers vaak gebruik van maken, zoals Temper, HeadFirst Group of Knab, kunnen zij op een makkelijke manier onder meer een een beroepsaansprakelijkheidsverzekering of ongevallenverzekering afsluiten. Nu het platform zich in deze markt met ruim 100.000 verzekerden heeft bewezen en de vraag naar embedded verzekeringen groeit, zet Alicia de stap om het platform open te stellen voor andere organisaties en verzekeringsproducten. 

Profiteren van best practices

“De manier waarop verzekeringen doorgaans worden aangeboden past vaak niet bij de wijze waarop de consument dit verwacht, namelijk on-demand, begrijpelijk en digitaal”, zegt Marijn Moerman, CEO en mede-oprichter bij Alicia. “Ons platform is juist ontwikkeld om hierop in te spelen en zorgt ervoor dat het voor andere partijen makkelijk wordt om verzekeringen digitaal aan te bieden op een manier die bij de eindgebruiker past.”

“We kregen vanuit verschillende partijen steeds vaker de vraag of we konden helpen bij het digitaal distribueren van verzekeringsproducten”, vervolgt Moerman. “Door nu ons platform open te stellen voor branchegenoten en andere organisaties kunnen zij profiteren van onze best practices. Daarbij adviseren we onder meer hoe hun producten geschikt gemaakt kunnen worden voor digitale distributie. Door dit te optimaliseren zorgen we dat zij de hoogste conversie behalen met ons Insurance as a Service-platform.” 

Bedrijven uit de verzekeringssector kunnen het platform van Alicia gebruiken om verzekeringen te distribueren. Andere platformen kunnen via het Insurance as a Service-platform verzekeringen als aanvullende dienst op hun producten verkopen. Een simpel voorbeeld hiervan is een vastgoedplatform dat via de eigen site ook een passende opstal- en inboedelverzekering aanbiedt. Door een API-integratie met Alicia kan deze verzekering eenvoudig worden toegevoegd aan het platform en krijgt de gebruiker een naadloze ervaring. Ook kan een partij ervoor kiezen om met Alicia samen te werken voor de ontwikkeling van een nieuwe verzekering.  

Openstellen platform zorgt voor groei-impuls

Moerman verwacht dat het openstellen van het platform voor andere partijen een nieuwe groei-impuls zal geven aan het bedrijf dat hij in 2019 oprichtte. Met een achtergrond in de traditionele verzekeringssector zag hij kansen om het digitaal beschikbaar maken en afsluiten van verzekeringen sterk te verbeteren. Inmiddels zijn verzekeringen van Alicia embedded beschikbaar via werkplatformen, staffing agents, banken en boekhoudpakketten in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. Eind vorig jaar haalde Alicia nog 7 miljoen euro groeikapitaal op in een seed investeringsronde met onder meer Volta Ventures, Randstad Innovation Fund en Achmea Innovation Fund.

 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie