Altijd open: Opel Classic introduceert virtuele rondleidingen

Altijd open: Opel Classic introduceert virtuele rondleidingen

Redactie Baaz

Coronacrisis aanleiding tot indrukwekkende collectie die 24/7 te bewonderen is

  • Ontdek alle hoogtepunten uit de Opel-geschiedenis vanuit je luie stoel
  • Virtual Car Collection met vier thema’s: ‘Alternative Drives’,‘Rally Racing’, ‘Roaring Twenties’ en ‘Mobility for Millions’
  • Bekijk de collectie en volg de rondleidingen op opel.com/opelclassic

De indrukwekkende collectie van Opel Classic, die ruim 120 jaar autoproductie en 159 jaar merkgeschiedenis vertegenwoordigt, is nu ook virtueel te bekijken. Opel Classic introduceert virtuele rondleidingen die 24/7 te volgen zijn op opel.com/opelclassic.

Opel Classic heeft in eerste instantie vier thema’s uitgezet – ‘Alternative Drives’, ‘Rally Racing’, ‘Roaring Twenties’ en ‘Mobility for Millions’ – die alle hoogtepunten uit de geschiedenis van de Duitse fabrikant vertegenwoordigen. De 360-graden rondleidingen spelen zich eerst af in de ‘heilige zalen’, waar Opel Classic meer dan 600 historische voertuigen en studiemodellen tentoonstelt, evenals 300 andere schatten uit de Opel-historie, variërend van naaimachines tot vliegtuigmotoren.

Aansluitend op het thema van de rondleiding zijn bij verschillende collectiestukken gele informatieknoppen te zien. Door hierop te klikken, verschijnt de belangrijkste informatie met de technische hoogtepunten van de betreffende auto, fiets of motorfiets in beeld.

“Met de Virtual Car Collection kan iedereen vanuit huis de rijke geschiedenis van Opel ontdekken”, zegt Stephen Norman, Senior Vice President Sales, Aftersales en Marketing. “Het is niet alleen een ervaring voor ‘petrolheads’ zoals ik, maar ook voor iedereen die geïnteresseerd is in de sociale geschiedenis van een automerk. Vele mensen hebben levendige herinneringen aan hun Opel. Op vakantie gaan. Familie bezoeken. Wij zijn het trotse ‘menschliche’ en benaderbare Duitse merk – ongeëvenaard als het gaat om de klant op de eerste plaats te stellen. De Virtual Car Collection demonstreert dit op schitterende wijze.”

Harald Hamprecht, Vice President of Communications, voegt daaraan toe: “De digitale ‘showroom’ van Opel Classic is midden in de coronacrisis bedacht door een team van de Marketing en Communicatie-afdeling. We wilden zichtbaar en toegankelijk blijven voor onze fans en klanten. Het team haalde alles uit de kast en creëerde in recordtijd de Virtual Car Collection. Complimenten aan alle betrokkenen en geniet van de rondleiding!”

Vier thema’s

Het thema ‘Alternative Drive’ gaat over ongebruikelijke concepten, zoals de recordbrekende RAK 2 uit 1928 met raketaandrijving, vroege elektrische prototypen zoals de Opel Impuls I uit 1990 en de succesvol geteste Opel HydroGen waterstofvoertuigen, waarvan de meeste gebaseerd zijn op de Zafira.

Het thema ‘Rally Racing’ gaat in op de legendarische rallyauto’s van Opel. Tijdens de virtuele tour worden onder meer de winnende auto’s van Walter Röhrl getoond, die in 1974 Europees kampioen werd in de Opel Ascona en in 1982 wereldkampioen in de Ascona 400. Ook de Ascona van de Europees kampioen van 1979, Jochi Kleint, ontbreekt niet. Ander hoogtepunt is de unieke Opel Kadett 4x4, ontwikkeld voor het WK Rally en gebruikt in de Parijs-Dakar Rally. In dit thema wordt ook het heden vertegenwoordigd door de Opel ADAM R2, viervoudig Europees kampioen bij de junioren van 2015 tot 2018, en de nieuwe Opel Corsa-e Rally, ‘s werelds eerste elektrische rallyauto.

Het derde thema ‘Roaring Twenties’ neemt je mee naar de periode van ongetemde innovatie en vele wereldrecordpogingen. Racefietsen, raketmotoren en zelfs vliegtuigen werden ontwikkeld. Bovendien was de productie aan de lopende band de nieuwe, efficiënte manier om voertuigen te bouwen. Hierdoor daalden de consumentenprijzen en werden auto's zoals de Opel ‘Laubfrosch’ voor velen betaalbaar.

Het vervolg van dit verhaal is te vinden in het vierde thema ‘Mobility for Millions’. Na de Opel ‘Doktorwagen’ en ‘Laubfrosch’ waren het vooral de compacte modellen uit Rüsselsheim die miljoenen mensen mobiel maakten. Zoals de Opel Kadett, waarvan de eerste 85 jaar geleden de weg op ging, gevolgd door tien generaties Kadett en Astra. De nieuwste Opel Astra – die onlangs gepresenteerd werd en begin volgend jaar in de showroom staat – markeert een nieuw hoogtepunt in de geschiedenis als eerste Astra met geëlektrificeerde aandrijving.

 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie