Ankorstore helpt onafhankelijke Belgische retailers Black Friday winstgevend te maken

Redactie Baaz

Onafhankelijke retailers zien met tegenzin Black Friday dichterbij komen. Deze dag wordt in België steeds populairder, maar kleinere ondernemers kunnen de nodige kortingen niet bieden omdat hun marges dit simpelweg niet toestaan. Daarom biedt Ankorstore, een gecureerde marktplaats die onafhankelijke merken verbindt met lokale retailers, financiële ondersteuning om Black Friday dit jaar ook voor de onafhankelijke detailhandel lucratief te maken.In totaal verwacht Ankorstore met deze campagne enkele miljoenen euro's aan omzet te genereren voor zelfstandige winkeliers.

Onafhankelijke retailers worden geconfronteerd met een meedogenloze combinatie van uitdagingen, waaronder de economische nasleep van lockdowns en het einde van steunpakketten. Black Friday voert de druk alleen maar verder op. De hoge kortingen die consumenten verwachten, betalen zij namelijk uit eigen zak.

Black Friday biedt desondanks grote omzetmogelijkheden. Zo steeg het aantal online transacties in België op Black Friday vorig jaar met 105% ten opzichte van een normale vrijdag en wordt verwacht dat dit jaar de portemonnee nog verder wordt opengetrokken. Maar omdat onafhankelijke retailers niet mee kunnen in het kortingsgeweld, gaat de winst voornamelijk naar Big Retail en techreuzen.

Om het speelveld gelijk te trekken, biedt Ankorstore een maand voor Black Friday, van 25 oktober tot 2 november, minimaal 10% korting op het gehele assortiment. De Ankorstore-korting wordt een maand voor Black Friday toegepast, zodat onafhankelijke winkeliers de tijd hebben om hun voorraden tegen gereduceerde prijzen in te slaan, zodat zij vervolgens in november hun eigen kortingen kunnen toepassen voor klanten.

Een gelijk speelveld

Nicolas D'Audiffret, mede-oprichter en Co-CEO van Ankorstore: "Dit jaar, voor de allereerste keer in de geschiedenis van de onafhankelijke detailhandel, krijgen lokale retailers niet alleen de mogelijkheid om deel te nemen, maar zelfs te floreren tijdens Black Friday. Het is een significante investering voor Ankorstore om gedurende 9 dagen 10% korting te geven op alle producten, zodat onafhankelijke winkeliers aantrekkelijke kortingen kunnen bieden aan klanten. Toch vinden we het belangrijk om ons hiervoor in te zetten en onafhankelijke winkeliers te helpen om tijdens Black Friday te concurreren met wereldwijde bedrijven."

Naast kortingen, helpt Ankorstore in de voorbereiding op Black Friday middels gratis verzending vanuit heel Europa. Vanaf eind oktober tot het einde van dit jaar investeert Ankorstore ook in een reclamecampagne om consumenten aan te moedigen om bij hun inkopen prioriteit te geven aan onafhankelijke winkeliers.

Geef terug aan kleine bedrijven

Nicolas Cohen, mede-oprichter en Co-CEO van Ankorstore: "Al sinds we zijn gestart hebben we ernaar gestreefd om het speelveld voor retailers en merken gelijk te trekken door hen de juiste tools te geven om te concurreren. Ankorstores Black Friday is opgezet met dezelfde gedachte. Het is echt belangrijk voor ons dat we retailers in staat stellen om tijdig afgeprijsde producten in te kopen zodat ze volledig deel kunnen nemen aan Black Friday. Merken moeten ook een opleving in de business zien. Black Friday mag dit jaar niet de eerste onsuccesvolle handelsweek zijn sinds de invoering ervan. Onafhankelijke bedrijven moeten vandaag alle kansen grijpen om het jaar met succes af te sluiten."

Ankorstore heeft zichzelf gevestigd als een van de snelst groeiende techbedrijven in Europa en werkt het nu samen met 100.000 onafhankelijke retailers. Dit is het eerste en grootste Black Friday-aanbod ooit voor onafhankelijke retailers in België en 23 andere EU-landen.

afbeelding van Redactie Baaz

Redactie Baaz | Redactie

Bekijk alle artikelen vanRedactie