Avaya verbind werknemers voor G-Star.
Avaya verbind wereldwijd werknemers voor G-Star.

Avaya verbind werknemers voor G-Star.

Redactie Baaz

G-Star RAW, het populaire Nederlandse kledingmerk, heeft Avaya gevraagd om ervoor te zorgen dat al zijn medewerkers op alle internationale kantoren naadloos met elkaar kunnen samenwerken. Daarnaast moet als gevolg van het partnerschap de druk op het kleine, maar wendbare IT-team worden verlicht.

Met behulp van Avaya Cloud Office® by RingCentral stelt G-Star zijn teams in staat om het grote aantal inkomende telefoontjes van klanten, partners, investeerders, collega's en andere stakeholders makkelijker te verwerken - van salarisadministratie tot retourbeleid. De oplossing heeft ook kostenbesparingen opgeleverd ten opzichte van het oude Avaya-systeem dat hiervoor werd gebruikt.

"De goede ondersteuning die we kregen - en nog steeds krijgen - vanuit Avaya wordt zeer op prijs gesteld. Daarnaast zijn de totale eigendomskosten van Avaya Cloud Office lager dan wat we betaalden voor ons oude telefoniesysteem", aldus Edwin Blaak, IT Manager bij G-Star. "Bovendien blijven we op deze manier met het merk Avaya werken. Je weet dus dat het systeem betrouwbaar is en goed presteert, en ook onze teams zijn al bekend met Avaya. Alles heeft een vergelijkbare 'look and feel', wat betekent dat er minder oponthoud is tijdens de werkdag om medewerkers te trainen en ze te leren hoe ze een nieuw systeem moeten gebruiken."

De overstap naar Avaya Cloud Office is een belangrijke stap in de digitale transformatie van G-Star. Hiermee kunnen werknemers altijd en overal flexibel communiceren vanaf elk willekeurig apparaat en klanten zo beter van dienst zijn, productiever werken en taken afhandelen.

Avaya

De oplossing heeft ook de druk op het IT-team van G-Star verlicht. Het team hoeft niet langer veel tijd te besteden aan het beheer van verschillende communicatiesystemen, maar kan nu eenvoudig en op een centrale plek gebruikers beheren en de manier waarop zij het platform gebruiken. En omdat het gaat om een cloudgebaseerde oplossing, worden updates automatisch geïnstalleerd.

"In het verleden moesten we midden in de nacht langskomen om handmatig updates te installeren. Met Avaya Cloud Office is alles inbegrepen, waardoor we ons kunnen richten op IT-zaken die een hogere prioriteit hebben", aldus Marco Warmerdam, Telecom Manager bij G-Star.

Michiel Noordermeer, Managing Director van Avaya Benelux, voegt hieraan toe: "We zijn verheugd dat we met Avaya Cloud Office de extra flexibiliteit konden bieden die G-Star nodig had. De oplossing heeft voldaan op alle punten die voor G-Star belangrijk zijn: hogere productiviteit, meer tevredenheid bij de gebruikers en lagere totale eigendomskosten. En met Avaya Cloud Office kan het bedrijf blijven doen waar het goed in is: de grenzen van denim-design verleggen!"

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie