Azerion zet zijn Europese expansie voort met de overname van de Zweedse advertentiespecialist Strossle

Azerion zet zijn Europese expansie voort met de overname van de Zweedse advertentiespecialist Strossle

Redactie Baaz

Strossle brengt diepgaande expertise op het gebied van contextueel adverteren door sterke samenwerking met partners

Overname 

Azerion, het snelgroeiende technologiebedrijf op het gebied van digitale gaming en monetisatie, kondigt vandaag de overname aan van Strossle International AB ("Strossle"), het in Stockholm gevestigde media-techbedrijf.
Deze overname is bedoeld om Azerions positie in Scandinavië en Centraal- en Oost-Europese landen (CEE) verder te versterken.
Deze ontwikkeling volgt op de overnames van het Zweedse advertentie bedrijf Delta Projects en de Duitse gamingbedrijf WHOW Games in de afgelopen twee weken.
Beide transacties werden gefinancierd met de opbrengst van Azerions succesvolle obligatie-uitgifte ter waarde van 200 miljoen euro, die in april van dit jaar werd afgerond op de beurs van Nasdaq Stockholm.
Deze deals ondersteunen de ambitie van Azerion om een belangrijk gaming- en monetisatieplatform in Europa te worden.
Daarnaast blijft het bedrijf zijn financieringsstrategie ontwikkelen en uitvoeren door verdere kapitaalmarktopties te onderzoeken, waaronder een mogelijke beursgang in de niet al te verre toekomst, om groei te stimuleren,
zijn platform uit te breiden en uiteindelijk zijn visie te realiseren.

Bekroond advertentie platform

Patrik Fagerlund, VP Nordics bij Azerion, zegt over de overname: "Strossle's bekroonde contextuele en advertentie platform, zal naar verwachting Azerion's portfolio uitbreiden en onze klanten ondersteunen in de Scandinavische markten en CEE-landen.
Wij zien Strossle als een strategische overname in een cookieloze wereld waar webtracking steeds meer afhankelijk is van de toestemming van het publiek.
Diensten als content advies en een nationale aanpak stellen adverteerders in staat hun publiek te bereiken zonder dat er gebruikersgegevens aan te pas komen.
Samen kunnen we meer waarde creëren voor adverteerders en diensten en tools ontwikkelen die het recht op digitale privacy van gebruikers respecteren."

"Azerion is de perfecte match voor Strossle", zegt Strossle CEO Håkon Tillier. "Als onderdeel van Azerion kunnen we het bedrijf naar een hoger niveau tillen en onze aanwezigheid in grotere Europese markten laten groeien.
Dit is een zeer spannende dag voor zowel Europese uitgevers als adverteerders.
Ik ben trots op het Strossle team, die van cruciaal belang zijn geweest bij het creëren van het geweldige bedrijf dat we vandaag hebben, en ik kan niet wachten op het volgende hoofdstuk van onze reis in samenwerking met Azerion."

Strossle is een toonaangevend content platform in Noord-Europa. Door partnerships met meer dan 350 uitgevers in acht Europese markten, maakt Strossle naar schatting deel uit van een readership van 500.000.000 artikelen per maand.
Als toonaangevende speler op het gebied van adverteren, is Strossle het distributieplatform bij uitstek voor honderden adverteerders in heel Europa.
De native advertenties van Strossle hebben miljoenen aan inkomsten gegenereerd voor haar mediapartners sinds de start van de activiteiten in 2014.
In 2018 werd Strossle aangekondigd als winnaar van de EMEA fast 500 award door Deloitte en heeft diensten gelanceerd zoals een self-service marktplaats voor adverteerders, API-integraties en oplossingen voor uitgevers met hun eigen content marketingstudio’s.

"Native" advertenties zijn commerciële boodschappen die ontworpen zijn om naadloos op te gaan in de lezerservaring van een onlinenieuwssite of tijdschrift.
De Europese markt werd geschat op 16,8 miljard euro in 2020 en zal naar verwachting stijgen tot meer dan 77,5 miljard euro in 2025. Adverteerders zijn steeds meer op zoek naar privacy veilige, niet-intrusieve advertentieformaten.
Strossle’s diensten zoals het content advies en gerichte oplossingen spelen in op deze trend omdat ze adverteerders in staat stellen hun publiek te bereiken zonder dat er gebruikersgegevens aan te pas komen.

Over Azerion

Azerion is een snelgroeiend en toonaangevend pan-Europees bedrijf op het gebied van digitale gaming en monetisatie.
Wij ontwikkelen en exploiteren een veilig en betrouwbaar online sociaal gaming- en entertainmentplatform waar mensen van alle leeftijden van kunnen genieten.
Ons geïntegreerde platform omvat monetisatie-functies en biedt technologische oplossingen om de aankoop en verkoop van digitale reclame te automatiseren voor mediakopers en -verkopers.
Makers van content, uitgevers en adverteerders werken met ons samen om miljoenen mensen over de hele wereld te bereiken die onze games spelen en onze entertainmentconcepten gebruiken om betrokkenheid en loyaliteit te vergroten en e-commerce te stimuleren.

Opgericht in 2015 door twee Nederlandse ondernemers, heeft Azerion een snelle expansie doorgemaakt dankzij organische groei en strategische overnames.
Azerion heeft meer dan 955 werknemers verspreid over 24 kantoren en heeft het hoofdkantoor in Schiphol-Rijk, Nederland.

 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie