Back to School: zo bereiken organisaties jouw schoolgaande kinderen
Het Back to School-marketingprincipe wordt al jaren gehanteerd door praktisch alle grote merken als marketingkapstok midden- tot einde zomer. Met social media hebben marketeers naast traditionele media-uitingen een uitgebreid wapenarsenaal om jouw kinderen te bereiken.
Online-platformen worden dan ook massaal ingezet om maar zoveel mogelijk op te vallen onder de schoolgaande jeugd. Zo is YouTube erg populair voor bedrijven om in (in)direct contact met deze groep te komen.
Niet alleen het bedrijfsleven
Een korte #backtoschool-zoekopdracht op Twitter levert veel, heel veel hits op waaruit blijkt dat alle, ook niet-commerciële, organisaties inspringen op het fenomeen. Ook leerlingen zelf hebben de hashtag gevonden en laten logischerwijs vooral hun ongenoegen blijken nu de vakantie weer afgelopen is.
We hebben een selectie gemaakt van zowel commerciële als niet-commerciële uitingen waarmee organisaties de aandacht van jou en je kinderen proberen te krijgen.
Back to School
Back in the day If you were naughty at school classroom equipment would fly your way! Kids & pensioners talk school discipline #BackToSchool pic.twitter.com/HaKhAxtuiw
— Good Morning Britain (@GMB) August 28, 2017
It's #BackToSchool season. You’ve got the backpack & lunchbox. Schedule an appt. for a flu shot this Oct. https://t.co/ttZcNp0Ejw #NIAM17 pic.twitter.com/9IGWZHc2cS
— CDC Flu (@CDCFlu) August 28, 2017
Experience PDFs in a whole new way w/ the new PDF reader for Read&Write for Google! Great for #BackToSchool! #RW4GC https://t.co/0TRZflG5SA pic.twitter.com/yHKsXy82B7
— Texthelp for Edu (@texthelp) August 27, 2017