Bedrijf ziet belang van social media

Bedrijf ziet belang van social media

Redactie Baaz

Sociale netwerken worden door bedrijven steeds meer omarmd. Ook maken ondernemers sociale netwerken steeds vaker een onderdeel van de bedrijfsvoering.

Dat blijkt uit een internationaal onderzoek van KPMG onder bijna 4.000 werknemers van bedrijven. Het onderzoek laat zien dat maar liefst zeventig procent van de ondernemingen inmiddels actief is op sociale netwerken, zoals Twitter, Facebook en LinkedIn.

Een meerderheid van de bedrijven gebruiken de sociale media voor het verbeteren van de relatie met de klant. Ook het vernieuwen van de producten is een reden voor het inzetten van de sociale netwerken.

De retailsector loopt voorop als het gaat om de inzet van social media, zo toont het onderzoek. Ruim 75 procent van de bedrijven in deze branche maakt hier gebruik van. Ook organisaties in de financiële dienstverlening, zoals banken en verzekeringsmaatschappijen, maken steeds meer gebruik van van social media.

'De adoptie door de retailbranche ligt voor de hand. De sociale media concentreren zich immers in het algemeen op de consument en bieden wat dat betreft een zeer efficiënt en kostenbesparend marketingkanaal. Maar de sociale media stellen producenten van consumentenproducten ook in staat informatie over hun klanten op te halen en hun productontwikkeling daarop af te stemmen, aldus William Koot, partner bij KPMG Advisory.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie