KPI's meest gebruikt voor mobile

Bedrijven investeren fors in mobile-oplossingen

Bart Remmers
Investeren in mobile-oplossingen loont, zo blijkt uit onderzoek. Driekwart van de respondenten doet dat als eerste door middel van KPI’s.

KPI's meest gebruikt voor mobile

Het vereist flink wat budget, maar investeringen in ‘mobile’ lonen. 74 procent van de respondenten die werkzaam zijn bij een bedrijf dat gebruikmaakt van Key Performance Indicators (KPI’s) om het succes van een mobiele applicatie te meten geeft aan dat ze een positieve Return On Investment (ROI) behalen, zo blijkt uit onderzoek van Red Hat, een leverancier van opensource-oplossingen. 

Mobiele app

Uit onderzoek komt tevens naar voren dat 85 procent van de organisaties gebruikmaakt van KPI’s om het succes van hun mobiele app te meten. Negen procent gebruikt andere methoden. Het resterende deel meet mobiel succes niet. 

ROI op mobile

52 procent van de respondenten claimt een volledig geïmplementeerde mobiele app-strategie te hebben. Daarnaast zei 90 procent van plan te zijn de investeringen in de ontwikkeling van mobiele apps in 2016 te verhogen. Van de groep met een volledig geïmplementeerde mobiele app-strategie, maakt 96 procent gebruik van KPI’s om het succes van apps te meten.
 
De organisaties die het succes van mobiele apps bepalen aan de hand van gedefinieerde KPI’s en die de meest positieve ROI behaalden, kwamen uit de maakindustrie en de branches telecom en constructie.

​Meer slimme (mobile) ondernemerstools? Check deze tips! 

afbeelding van Bart Remmers
Door: BartRemmers

BartRemmers | Redacteur

Bekijk alle artikelen vanBart