Beter innoveren dankzij deze drie regels
Innoveren? Denk aan deze drie regels!

Beter innoveren dankzij deze drie regels

Redactie Baaz
Een ondernemer moet innoveren, wil men succesvol zijn en succesvol blijven. Dat innoveren gaat (nog) beter als je drie regels nooit vergeet.

Dit helpt bij het innoveren

Innovation is king! Een open deur, maar eveneens waarheid als een koe. Dat innoveren is echter gemakkelijker gezegd dan gedaan. Maar wanneer je drie belangrijke regels steeds weer toetst bij elk idee, kom je een stuk verder. Dit zijn de drie innovatie-musts voor elke ondernemer. 

Denk zoals je klant denkt

Klinkt misschien wat al te logisch, maar veel ondernemers zitten te vaak op een totaal ander level als hun klant of opdrachtgever. Let op, onderschat en overschat hen niet. Zeker niet bij het innoveren. Bedenk steeds weer wat jouw klant heeft aan die nieuwe propositie, productlijn of service. Doe alsof jij de klant bent die krijgt te maken met de noviteit van jouw onderneming. Hoe zal hij of zij reageren? En vrees niet om de klanten steeds weer naar hun mening te vragen. Weten is macht. 

Opnieuw uitvinden

Blijf nooit te lang in je oude, vertrouwde jas zitten. Tracht het wiel steeds weer opnieuw uit te vinden. Daar is niets mis mee, het is zelf noodzaak. Innoveren, weet je nog? Maar let op: de klant of opdrachtgever hoeft dat niet steeds te merken. Voor hen voelt het misschien aan als onrust. Men moet altijd weten wat er van jouw onderneming valt te verwachten. Steeds weer een totaal ander aanbod of manier van werken wekt al snel irritatie op. Denk aan de juiste balans tussen vernieuwen en vertrouwd blijven. 

De jeugd heeft de toekomst

De jonge generatie is bijna altijd trendsetter. De tieners, twintigers en soms nog dertigers pakken de trends het eerst op en wanneer zo'n trend echt aanslaat, is het voor jouw onderneming zaak er iets mee te doen. Ook hier weer een 'maar': een hype is nog geen trend. Wacht altijd even af. Voordat je het weet ben je ingesprongen op een hype die een halfjaar later weer morsdood is. Daar zit je dan met je voorraad of uitgewerkt businessplan…

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie