'Blogs hebben waarde voor MKB-bedrijven'

'Blogs hebben waarde voor MKB-bedrijven'

Redactie Baaz

Later deze maand vindt in Media Plaza in Utrecht de Recruitment Summerschool plaats. Twee dagen lang wordt daar gesproken over websites, weblogs en virtuele sociale netwerken in relatie tot personeelswerving.

Bas van de Haterd is n van de sprekers op deze Summerschool. Vandaag verscheen een interview met hem op www.e-learning.nl. Van de Haterd benadrukt daarin het belang van weblogs voor kleinere bedrijven.

"Weblogs zijn niet alleen een ideale manier om te zorgen voor kennisdeling van je medewerkers onderling, maar zijn ook van invloed op de reputatie van je bedrijf als kennisinstituut. Het laat zien dat je meedenkt en op de hoogte bent."

Hij ziet vooral voor kleine(re) bedrijven goede kansen met betrekking tot weblogs. "Zeker voor MKB-bedrijven hebben blogs waarde. Kleinere bedrijven beschikken over het algemeen niet over grote budgetten, hebben geen of weinig tijd voor acquisitie en de kans dat hun persbericht de juiste kanalen bereikt, is relatief klein. Dus zullen ze creatief moeten zijn en als het ware hun eigen mediakanaal moeten creren. Een corporate weblog biedt hen een mogelijkheid op die eigen uitlaapklep en wel op een manier waardoor klanten naar ju toe komen."

Auteur: Frits de Jong

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie