Bloomon viert 10-jarig bestaan met guerrilla campagne en limited edition collectie
Bloomon viert 10 jaar met de "Decade" Original collectie en een feestelijke tour door Nederland en België

Bloomon viert 10-jarig bestaan met guerrilla campagne en limited edition collectie

Redactie Baaz

Online bloemist bloomon markeert een decennium aan creatieve boeketten en ditto campagnes. Wat in 2014 begon als een innovatieve abonnementsdienst voor verse bloemen is in 10 jaar uitgegroeid tot een complete online bloemenwinkel met cadeaus voor elke gelegenheid. Het jubileum werd gevierd met een Decade campagne, bestaande uit de bloomon Birthday Tour, een opvallende guerrilla-actie door Nederland en België, en de lancering van een limited edition collectie die aansluit bij het iconische 'Original' boeket.

Bloomon Birthday Tour

Op 16 oktober trok bloomon met een feestelijke roze Volkswagenbus door de straten van Haarlem, Den Haag en Amsterdam. Tijdens het Flower Power Hour konden voorbijgangers aan het ‘wheel of bloomon’ draaien en kans maken op floral surprises. Ook in België deed bloomon steden als Antwerpen, Brussel en Gent aan, waar Belgische bloemenliefhebbers dezelfde kans kregen op een bloomon-verrassing.

Fans konden via social media, in samenwerking met influencers, zoals Interior Junkie en Theo-Bert Pot, iemand nomineren voor een persoonlijke bloomon-surprise. De tour was een groot succes en kreeg uitgebreide online aandacht dankzij diverse publicaties.

 

Limited edition Original collectie

Ter ere van het 10-jarig jubileum lanceerde bloomon de limited edition Original collectie, een ode aan het boeket waarmee het allemaal begon: de Original. Dit iconische boeket staat bekend om zijn luchtige, speelse stijl en bijzondere bloemen. Speciaal voor deze gelegenheid ontwierpen bloomons bloemstylisten de feestelijke ‘Decade’ Original bos - in de meest populaire kleuren en gevuld met de meest favoriete bloemen. Ook werd er een bijpassende keramieken vaas ontworpen voorzien van bloomons kenmerkende bloemenprint ontworpen.

Naast de bloemen en vaas bevat de collectie extra cadeaus zoals luxe bonbons en feestelijke champagne. Ook de samenwerking met Marie-Stella-Maris keerde terug, met de populaire geurkaars ‘No.12 Objets d’Amsterdam’.

10 jaar bloomon

In de afgelopen 10 jaar heeft bloomon naam gemaakt met unieke boeketten, speciaal ontworpen door bloemstylisten en bezorgd met een 10 dagen versgarantie. Met de limited edition Original collectie en een succesvolle verjaardagstour achter de rug kijkt bloomon uit naar nog meer jaren vol bloei en geluksmomenten met bloemen.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie