BlueJeans by Verizon biedt nieuwe kijk op virtuele evenementen om merkloyaliteit en marketingactiviteiten te ondersteunen

Redactie Baaz

Belangrijkste punten:

  • Nieuwe functies van BlueJeans Events en partnerintegraties zorgen voor gestroomlijnde virtuele evenementen
  • Nieuw Forrester-onderzoek toont de belangrijkste uitdagingen en kansen voor marketeers om virtuele/hybride evenementen te verbeteren en succesvoller te zijn
  • Klanten nemen deel aan virtuele evenementen op nieuwe en spannende manieren

Volgens een recent onderzoek van Forrester Consulting onder belangrijke beslissers van strategieën voor marketingevenementen heeft 66 procent van de Amerikaanse bedrijven moeite om met virtuele evenementen hetzelfde succes te behalen als met fysieke evenementen. 94 procent heeft problemen ondervonden met hun huidige virtuele/hybride evenementensoftware. Om deze uitdagingen het hoofd te bieden, introduceert Verizon Business nieuwe BlueJeans Events-functies en partnerintegraties om de beleving van virtuele evenementen te verbeteren.

Aangezien het aantal virtuele en hybride evenementen na de pandemie naar verwachting met 36 procent zal toenemen, hebben organisaties de juiste tools nodig om hun marketing- en groeidoelstellingen te behalen. De nieuwe functies van BlueJeans Events verbeteren de algehele ervaring van de deelnemers en stellen moderators beter in staat hun evenementen aan te passen. Hiermee voldoet BlueJeans Events aan de belangrijkste marketing- en communicatie-eisen om de betrokkenheid van het publiek te vergroten voor bijvoorbeeld webinars/webcasts, merkactivaties, beurzen/conferenties en andere live-evenementen.

De nieuwste verbeteringen aan het BlueJeans Events-platform omvatten:

  • Verbeteringen voor HTML-embedding. Hosts van evenementen kunnen nu individuele BlueJeans Events-widgets voor chat, Q&A's en polls inzetten op HTML-webpagina's als aanvulling op een ingesloten livestream-speler. Zo kunnen hosts de landingspagina volledig aanpassen en zorgen voor consistentie met merkelementen of andere evenementvereisten. Bovendien is ondertiteling nu volledig ondersteund binnen ingesloten BlueJeans-evenementen zonder extra kosten.
  • Gepersonaliseerde evenementen. Om de ervaring van de deelnemers verder te verbeteren, kunnen evenementhosts nu een mp3-bestand van maximaal 10 MB uploaden om de deelnemers een aangepaste afspeellijst te bieden voordat het evenement begint en nadat het evenement is afgelopen. Bij uitnodigingen voor evenementen kunnen beheerders nu hun bedrijfsnaam opnemen in het 'van'-veld om ervoor te zorgen dat de communicatie de juiste branding weergeeft.
  • Ondersteuning voor presentatoren. Dat virtuele evenementen veilig zijn, is cruciaal voor organisaties die gevoelige inhoud presenteren voor een intern publiek. Restricted Events stelt beheerders al in staat stelt om ongewenste deelnemers te weren via domeinspecifieke uitnodigingen. Nu kunnen ze uitzonderingen maken en specifieke externe presentatoren uitnodigen om deel te nemen, terwijl de integriteit van het evenement gewaarborgd blijft. BlueJeans Events biedt sprekers, ceremoniemeesters en evenementmanagers de kans om op het laatste moment logistieke zaken te regelen via een exclusieve groeps-chatbox. Met deze "backstage chat" kunnen presentatoren en moderators verwarring voorkomen en communicatie tussen de deelnemers in beeld en die achter de schermen stroomlijnen.
  • Integratie met MootUpMootUp, dat nu in het BlueJeans App Network zit, geeft een nieuwe dimensie aan interactie met het publiek door BlueJeans Events in de 3D-ruimtes van MootUp te plaatsen. Organisatoren kunnen hun eigen virtuele 3D-wereld creëren, aanpassen en voorzien van branding. In deze virtuee wereld kunnen zelfgecreëerde avatars het evenement verkennen, met elkaar in contact komen en de interactie aangaa
  • Integratie met Zapier. Zapier stelt beheerders in staat om diverse applicaties te verbinden met BlueJeans Events om de logistiek van evenementen te stroomlijnen en te zorgen voor interconnectiviteit met platforms voor marketingautomatisering. Deze integraties maken het voor marketeers eenvoudiger om inzicht te krijgen in de betrokkenheid van deelnemers tijdens de gehele duur van het evenement.

Waarde halen uit virtuele evenementen

Uit hetzelfde onderzoek van Forrester, uitgevoerd in opdracht van BlueJeans, blijkt dat meer dan 80 procent van de bedrijven denkt dat betere virtuele of hybride evenementen hetzelfde of meer succes kunnen opleveren dan fysieke evenementen. Bedrijven moeten verder kijken dan de voor de hand liggende manieren om face-to-face evenementen om te zetten naar virtuele evenementen. Dan zullen zij beter in staat zijn om de juiste combinatie van technologie en creativiteit toe te passen en zo een superieure, gepersonaliseerde digitale ervaring te bieden.

Om marketingteams en organisaties beter te ondersteunen bij het creëren van strakkere, professionelere virtuele en hybride evenementen, kunnen klanten nu gebruikmaken van Premium Production Services, mede mogelijk gemaakt door The Palmer Group. Door de samenwerking met bekroonde omroep- en evenementproducenten bieden deze premium diensten end-to-end productiemogelijkheden om klanten te helpen uitzonderlijke merkervaringen te leveren die op grote schaal kunnen worden gestreamd met BlueJeans Events.

Nu marketeers nieuwe manieren zoeken om hun organisatie richting marktleiderschap en groei te sturen, worden virtuele en hybride evenementen steeds gerichter geïntegreerd in de totale marketingstrategie. Bedrijven zoals Adobe en NASCAR gebruiken BlueJeans Events al om hun marketingstrategie opnieuw vorm te geven. Zo voldoen ze aan de verwachtingen van klanten en partners en bereiken ze doelstellingen op het gebied van betrokkenheid, marketing en verkoop, waardoor ze binnen en buiten hun organisatie meer waarde creëren.

Adobe

Toepassing: virtuele beurs/conferentie

“BlueJeans speelde een belangrijke rol bij de organisatie van Birds of a Feather, een peer-to-peer netwerkervaring, en Meet the Teams, een vraag-en-antwoordsessie met de teams die Photoshop, Premiere Pro en Illustrator ontwikkelen. Deze twee elementen van onze virtuele evenement-toolkit maakten Adobe MAX 2020 tot een volledig digitale, meeslepende ervaring met keynotes, leersessies en sociale evenementen die 56 uur duurde”, aldus Thomas Finet, Senior Marketing Technology Architect bij Adobe. “Door BlueJeans Events-widgets rechtstreeks op MAX-pagina's te embedden, konden we de inhoud rond onze live sessies en kijkervaringen van begin tot eind personaliseren. Dit betekende dat alles, van de achtergrond en het evenementlogo tot de kleuren en banners, de uitstraling van het merk Adobe weerspiegelde om de aanwezigen een naadloze virtuele ervaring te bieden.”

NASCAR

Toepassing: partner-/klantbetrokkenheid

“Voor NASCAR is het van cruciaal belang dat we onze merkpartners service van hoge kwaliteit blijven leveren, omdat we waarde wilden creëren voor hun bedrijven nu de wereld steeds meer virtueel plaatsvindt. Met BlueJeans Events waren we goed gepositioneerd om precies dat te doen - aangezien hun tools ons hielpen om de persoonlijke partnerervaring na te bootsen in een volledig virtuele omgeving”, aldus Michelle Byron, Vice President, Partnership Marketing bij NASCAR.

“De pandemie heeft voor altijd een nieuwe betekenis gegeven aan strategieën voor marketingevenementen”, zegt Eric Spadafora, VP en GM, BlueJeans by Verizon. “COVID-19 dwong marketeers over de hele wereld om snel over te schakelen op virtuele evenementen. Leiders doen nu een stapje terug en herevalueren hun virtuele en hybride evenementen en technologieën om te bepalen wat de beste weg vooruit is. BlueJeans staat klaar om organisaties te helpen succes te boeken met hun virtuele evenementen, zodat ze de verwachtingen van hun klanten kunnen overtreffen.”

 

afbeelding van Redactie Baaz

Redactie Baaz | Redactie

Bekijk alle artikelen vanRedactie