Boekpreview: Personal Sales Management

Boekpreview: Personal Sales Management

Redactie Baaz

Personal Sales Management heet het nieuwe boek van Paul Postma, de directeur van een van Nederlands vooraanstaande zakenadviesbureaus.

"Persoonlijke verkoop is en blijft het sterkste verkoopkanaal. En het duurste, stelt Paul Postma. "Juist nu het web zoveel verkoopfuncties overneemt, is het belangrijker dan ooit om sales-, rayon- en accountmedewerkers en hun managers effectief aan te sturen."

Met Personal Sales Management hoopt Postma bedrijven te helpen bij het kritisch tegen het licht houden van het salesteam, om daarmee de verkoopprestaties van de medewerkers en het bedrijf te vergroten.

Postma behoort met zijn marktadviesbedrijf PPMC (www.ppmc.nl) tot de top van de Nederlandse consultancybureaus en haalt in het boek allerlei, soms wat langdradige verkoopsituaties aan. Verschillende personen volgen elkaar op in het verhaal en het duurt daarom vaak even voor dat je weet waar Postma naar toe wilt.

Soms is de auteur echter glashelder. "Als alle kosten van een salesmanager op de weg bij elkaar uitkomen op bijvoorbeeld 100.000 euro per jaar, en hij legt gedurende 46 weken gemiddeld twee bezoeken af per dag, dan kost een bezoek bijna 220 euro. Een e-mail met doorklikmogelijkheid naar de bestelpagina van je website kost maar een paar cent. Als die e-mail hetzelfde effect heeft als een bezoek, is de keuze snel gemaakt."

Personal sales management 
Verbeter de prestaties van je salesteam
Auteur: Paul Postma
Prijs: € 39,95
paperback, 292 pagina's
Uitgeverij Haystack, verschijnt in mei 2009
ISBN 9789077881484

Deze boekpreview is geschreven op basis van de voorpublicatie van Personal Sales Management van Paul Postma.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie