Bolt kiest TomTom Traffic voor efficiëntere wereldwijde ritdiensten en voedselbezorging

Bolt kiest TomTom Traffic voor efficiëntere wereldwijde ritdiensten en voedselbezorging

Redactie Baaz

TomTom (TOM2), specialist op het gebied van locatietechnologie, is door Bolt, een van 's werelds snelst groeiende mobiliteitsbedrijven, geselecteerd om de wereldwijde rit- en bezorgingdiensten te voorzien van verkeersdata.

Bolt, actief in 500 steden in Europa en Afrika, heeft wereldwijd ruim 150 miljoen klanten. In een sterk concurrerende markt streeft Bolt ernaar de hoogste tevredenheid onder chauffeurs, bezorgers en klanten te houden. Daarnaast wil het bedrijf een optimale operationele efficiëntie. Om dit te bereiken vertrouwt Bolt op tools voor route-optimalisatie waarmee chauffeurs en koeriers op het Bolt-platform altijd inzicht hebben in de exacte locatie van de klant , zodat ze op tijd bij hen zijn. 

Om de nauwkeurigheid van geschatte reis- en aankomsttijden (ETA's) te optimaliseren kiest Bolt voor de verkeersdata van TomTom. De dataset van TomTom bestaat uit geanonimiseerde snelheidsgegevens van 600 miljoen verbonden apparaten en miljarden gereden kilometers. Met de real-time data van TomTom kan Bolt de reistijd voor elke rit nauwkeurig berekenen en de routes van de miljoenen dagelijkse ritten optimaliseren. Dit zorgt voor een efficiëntere benutting van tijd en daarmee hogere omzet voor de partners. Ook kan Bolt middelen efficiënter inzetten, omdat de producten van TomTom goed integreren met de bestaande routetechnologie van Bolt.

"We kijken ernaar uit om samen te werken met TomTom en hun verkeersoplossing in te zetten om de ervaring van chauffeurs, bezorgers en klanten op het Bolt-platform wereldwijd te verbeteren", zegt Markus Zimmermann, Head of Platform bij Bolt. "Tot nu toe hebben we uitzonderlijke resultaten gezien met TomTom Traffic. Bolt draait op precieze reistijdvoorspellingen, en met TomTom Traffic zagen we de nauwkeurigheid van die voorspellingen tot 15 procent verbeteren. Dit zorgt voor meer omzet voor partners, een verbeterde servicekwaliteit en hogere betrouwbaarheid voor Bolt-bezorgers en -klanten."

"We zijn er trots op dat we de diensten van Bolt kunnen versterken met ons Traffic-product", zegt Mike Schoofs, Chief Revenue Officer van TomTom. "Bolt draagt ook bij aan onze data met lokale kennis over evenementen en wegafsluitingen. Zo maken we gebruik van de collectieve expertise van onze partners om hoogwaardige en betrouwbare locatie- en verkeersinformatie te leveren die zorgt voor een verbeterde klantervaring en verhoogde operationele efficiëntie."

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie