BrandBikes: geef werknemers een fiets in ruil voor branding

BrandBikes: geef werknemers een fiets in ruil voor branding

Redactie Baaz
BrandBikes staat voor ‘Bikes for Business’. Oprichters Koen & Floris bieden bedrijfsfietsen aan in huisstijl.

​'Bushalte-advertenties verdwijnen na een maand, onze bedrijfsfietsen blijven jarenlang in het straatbeeld', aldus de oprichters van BrandBikes

Naast branding zorgen bedrijfsfietsen ook voor gezondere medewerkers en draagt het bij aan een duurzame uitstraling. Koen en Floris geven wel aan dat ze bewust kiezen voor subtiele branding van de fietsen, zodat de werknemer geen schreeuwerig uithangbord wordt.

Het ontstaan van BrandBikes

BrandBikes is ontstaan in Malmö, Zweden. Om nauwkeuriger te zijn, in een lokale koffiebar genaamd Wayne’s Coffee. In Zweden hebben Koen & Floris hun masteropleiding gevolgd aan Lund University in de richting Entrepreneurship & Innovation. 

Tijdens de wekelijkse zoektocht naar de lekkerste koffietentjes in Malmö discussieerden Koen & Floris altijd over hun ideeën om een bedrijf te starten, totdat ze eind 2016 op BrandBikes kwamen. Dit idee greep het duo meteen, toen ze elkaar aankeken wisten ze dat ze op iets goeds waren gestuit waarbij ze beide hun sterktepunten volledig konden inzetten. 

Voor wie is het bedoeld?

Bedrijven die branding en de gezondheid van de medewerker hoog in het vaandel hebben. Daarnaast kun je ook denken aan bijvoorbeeld hotels die fietsen aan hun gasten kunnen aanbieden als extra service. Verder kun je denken aan een bedrijf als Coca-Cola die een giveaway-actie organiseert.

Gezichten achter BrandBikes

Koen & Floris gaan al sinds de basisschool door het leven als beste vrienden. Anders dan je misschien zou verwachten van beste vrienden lopen de interesses nogal uiteen. Zo heeft Koen twee linkerhanden en kijkt hij Floris verbaasd aan als hij vraagt de ringsleutel aan te geven om het voorwiel van de fiets erin te zetten. 

Onhandig zou je misschien denken, maar de kwaliteiten die Koen misloopt op het gebied van het ‘sleutelen’ maakt hij meer dan goed op het gebied van zijn oplossingsgerichtheid als het gaat om de klant te begrijpen, design van onze fietsen en niet te vergeten de (online) marketing.






 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie