Budbee als eerste 1.000 pakketkluizen live in de Benelux
Budbee, de Zweedse logtech die pakketbezorging aan huis en in pakketkluizen verzorgt, opent deze week de duizendste Budbee Box in de Benelux. Daarmee is Budbee de eerste pakketbezorger die deze mijlpaal bereikt. Pakketkluizen hebben in het afgelopen jaar flink gewonnen aan populariteit en bekendheid. Met name in grote steden neemt het gebruik van pakketkluizen snel toe. Daarbij zien ook steeds meer retailers in levering via pakketkluizen duurzame en economische voordelen. De toename van het aantal pakketkluizen en het gebruik ervan is volgens Budbee de manier om bij te dragen aan duurzame en flexibele bezorgopties in de snelgroeiende markt van online winkelen.
Kostenbesparing en verduurzaming
De Zweedse challenger heeft de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in de Budbee-boxen. Hiermee is het aantal bezorgopties gestegen om niet alleen het gemak van de consument te vergroten, maar ook een duurzamere oplossing te bieden in de binnensteden. Bezorgingen aan de pakketkluizen van Budbee worden in Nederland gedaan met fossielvrije en hernieuwbare brandstoffen. Een Budbee-pakketkluis biedt daarnaast plaats aan 37 tot 258 pakketten dus de koerier kan bij één bezorging tientallen tot honderden pakketten tegelijk afleveren. Voor webwinkels zijn bezorgingen daarmee ook kostenefficiënt. Zeker in tijden waarin zowel voor consumenten als bedrijven de kosten fors toenemen, lijken pakketkluizen uitkomst te bieden als duurzame, betaalbare en flexibele oplossing. De bevestiging vanuit consumenten met een klanttevredenheid met een score van 4.8. helpt met de verdere uitrol van de pakketkluizen.
Geen pakketkluis op iedere straathoek
Inwoners van steden in de Benelux omarmen in toenemende mate zelfservice en de mogelijkheden die technologie daarvoor biedt. Klanten zijn steeds meer op zoek naar gemak: het moet simpel en het moet kloppen. Daarom blijft Budbee voorlopig vooral investeren in de beste locaties binnen steden in Nederland en België én de kwaliteit van pakketkluizen.
Jørgen Höppener, General Manager Budbee Benelux: “De pakketkluizen hebben in snel tempo terrein gewonnen in Nederland. Daarbij zien we dat vooral grote steden hier veel profijt van hebben. Ons doel is niet om op iedere hoek van de straat nieuwe Budbee Boxen te plaatsen, maar vooral te kijken waar we het beste duurzame en flexibele bezorgopties in de snelgroeiende markt van online winkelen kunnen bieden in steden waar het al zo druk is.”
Vorig jaar nog kondigden Albert Heijn, bol.com en Budbee al aan samen te werken om het ophalen en retourneren van pakketten makkelijker te maken. Bij 700 grotere Albert Heijn-winkels in de Benelux komen pakketkluizen waar klanten hun bol.com-pakketten en pakketten van andere - bij Budbee aangesloten webshops - kunnen ophalen en retourneren.
Lees ook: Budbee en Instabox gaan samen
Lees ook: Het corona-effect op pakketbezorging