Constantijn van Oranje en serie-ondernemer Joe Wilson delen de geheimen achter succesvol opschalen als startup in gloednieuwe podcast

Constantijn van Oranje en serie-ondernemer Joe Wilson delen de geheimen achter succesvol opschalen als startup in gloednieuwe podcast

Redactie Baaz

Wat krijg je als je het ijzersterke netwerk van non-profit organisatie Techleap.nl inzet om openlijk te spreken over het opschalen van Nederlandse startups? Juist! Een voedingsbodem voor CEO’s, oprichters en medewerkers van startups en scaleups met één gezamenlijk ambitie: het bedrijf wereldwijd succesvol maken. Boegbeeld van Techleap.nl Constantijn van Oranje en serie-ondernemer Joe Wilson gaan in de Engelstalige podcastserie The Scale Lab op een unieke manier in op de vraag hoe je een Nederlands bedrijf kunt opschalen. De serie is wekelijks te beluisteren via Spotify en Apple podcast.

Unieke kans om te leren van succesvoorbeelden

Wat kan ik doen als de oprichter van het bedrijf de groei tegenhoudt? Hoe kan ik de samenwerking in het bedrijf ondersteunen tijdens hypergroei? Wanneer is de tijd rijp om internationaal te gaan? Hoe kan ik zowel de oprichter als de CEO van een bedrijf zijn? Hoe vind ik de balans tussen hard werken en het gevoel van eenzaamheid? Het is een greep uit de terugkerende vragen aan het adres van Techleap.nl. De organisatie ontdekte dat startups in welke branche dan ook tegen dezelfde problemen en barrières aanlopen. Reden genoeg om een platform om te richten waar open over het startup-leven wordt gesproken. De podcast biedt nationale en internationale luisteraars een unieke kans om te leren van grote succesvoorbeelden.

Lessen van onder anderen oprichters van Picnic en bunq

In de afleveringen deconstrueren Constantijn van Oranje en serie-ondernemer Joe Wilson het groeipad van succesvolle startups aan de hand van zes terugkerende vragen. Oprichters als Taco Carlier van e-bikebedrijf VanMoof, Michiel Muller van de Nederlandse online-supermark Picnic, Mark de Lange van brillenmerk Ace & Tate, Ali Niknam van de digitale bank bunq en Manon van Essen van pizzabodemproducent Magioni geven inzicht in hoe ze als ondernemer samen met het bedrijf wereldwijd zijn opgeschaald. De gasten delen het geheim achter hun succes aan de hand van de terugkerende onderwerpen talent, kapitaal, product-market fit, internationaal gaan, veranderingen en de Nederlandse mentaliteit.

Echte vragen, eerlijke antwoorden

Het doel van de non-profit organisatie Techleap.nl is om bij te dragen aan de ontwikkeling en het versnellen van het tech-ecosysteem van Nederland. Door die missie kun je ervan uitgaan dat de podcast de intentie heeft om de luisteraar transparante inzichten te geven. Het gloednieuwe format creëert verbinding en biedt de kans om de waardevolle kennis die is opgedaan te deconstrueren en te delen met de wereld.

Het eerste seizoen kent tien afleveringen. Beluister de eerste aflevering hier.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie