Content is koning: word SEO-expert
Search Engine Optimization. Wattes? In het kort: SEO. Het heeft als het goed is de hoofdrol in je online marketing. Jouw potentiële klanten spitten geen startpagina's meer door; de lijsten zijn vervangen met 'good-old' Google.
De lezers vinden je web teksten leuk, en alles lijkt prima vanuit de ivoren toren. Boeiende teksten staan voornaam. Toch? Niet altijd. Search Engine Optimization (SEO) vertaalt letterlijk naar zoekmachineoptimalisatie. Het zijn tegenwoordig niet uitsluitend menselijke lezers die de aandacht waard zijn.
SEO schrijven in een notendop
Staat jouw wasmachinewebshop bomvol SEO-waardige teksten en tikt een potentiële klant 'wasmachine kopen' in op Google, dan komt jouw site bovenin de resultaten te staan. De online werving van klanten; dat is een heel nieuw spel.
Om jouw pagina op de voorpagina's te krijgen moet je opvallen bij Google, Bing en dergelijke search engines. Een algoritme bepaalt wat relevant is voor gebruikers: ken je het algoritme, dan heb jij het roer in handen. Een correcte SEO-tekst houdt in dat wanneer Google er doorheen bladert, men instemmend neuriet en vervolgens enthousiast de tekst aan familie- en vrienden aanraad. De mening van Google wordt hoog in het vaandel gehouden en alle ontvangers pikken de aanrader van de search engine op. Resultaat: jouw tekst wordt gewaardeerd en krijgt een trotste plek bovenin de zoeklijst.
Leer zelf webtekstschrijven
Moz.com biedt kennis en –benodigdheden voor perfecte webteksten. Zij peilen wat de zoekmachines willen zodat jij dat niet hoeft te doen. Met een (gratis) site- en YouTube-kanaal bomvol lessen is de online werving van potentiële klanten nog nooit zo makkelijk geweest.
Hieronder vind je een video met een aantal tips om te beginnen. Klik hier voor de website, en hier voor het YouTube-kanaal. Beiden bieden begeleiding bij de eerste stappen op weg naar jouw marketingsucces.