Onderwerpen Erasmus Collegereeks #4 bekend
Lees het programma van de nieuwe Erasmus Collegereeks

Onderwerpen Erasmus Collegereeks #4 bekend

Redactie Baaz

De nieuwe Erasmus Collegereeks staat voor de deur en het programma is zojuist bekendgemaakt. Voor de vierde maal worden de beste gastprekers opgetrommeld om over uiteenlopende onderwerpen te doceren.

Een nieuw jaar, een nieuwe Collegereeks. Dit jaar viert de Erasmus Universiteit haar honderdjarige bestaan. De universiteit zet zich met het Erasmus Centre for Entrepreneurship in voor ondernemers en het bedrijfsleven op het vlak van onderzoek, educatie en ondersteuning. Via de Erasmus Collegereeks voor Ondernemers bijvoorbeeld, waar vooraanstaande hoogleraren en succesvolle ondernemers hun visie geven op onderwerpen die van belang zijn voor ondernemers.

Hieronder vind je het programma van de volgende reeks. Alle colleges vinden uiteraard plaats op de universiteit in Rotterdam.

14 februari 2013: Mensen

Mensen rondom de ondernemer zijn van levensbelang voor succes. Hoe bind je medewerkers, maar misschien net zo belangrijk, hoe benut je optimaal je zakelijke netwerk?
Sprekers: Bas Beek, oprichter CompaNanny, Ralph van Hessen, mede-oprichter Winkelman Van Hessen.

21 Maart 2013: Strategie

Visie en strategie gaan hand in hand, maar wat is het verschil en hoe pak je beide aan? Wat vormt de basis voor een goede strategie en hoe kom je van toekomstvisie naar een concreet vijfjarenplan?
Sprekers: Prof. dr. Pursey Heugens, hoogleraar Organisatietheorie, Salem Samhoud, oprichter & Samhoud, Floris Croon, Oprichter Boer&Croon.

25 april 2013: Marketing

Onze zintuigen worden geprikkeld door impulsen. Hoe moet je hier als ondernemer op inzetten? Neuro-science inzetten om je doelgroep te prikkelen en hoe kun je prijsbeleid inzetten als salestool?
Sprekers: Prof. dr. ir. Ale Smidts, hoogleraar marketing research, Tijs Rotmans, managing partner The Pricing Company, Jitse Groen, oprichter Thuisbezorgd.nl.

30 mei 2013: Concurrentie
Wie anders wil zijn dan de concurrenten zal ze in het oog moeten houden. Hoe bepalend is de concurrentie voor jouw presenteren en hoe maakt de concurrentie je eigen dienst of product beter? Challenge je eigen onderneming!
Sprekers: Prof.dr. Jan Adriaanse, Hoogleraar Turnaround Management, René Frijters, Oprichter Knab, Martin Schuurman, Oprichter JIP & MKB Brandstof.

13 juni 2013: Succes

Succes kent vele vaders, maar vaak strijkt het boegbeeld van een bedrijf met de eer. De organisatie blijft dan met lege handen achter en deelt niet in de glorie. Hoe ga je zelf om met succes, waar ligt de basis voor succes in een organisatie en hoe zorg je dat succes niet incidenteel is maar structureel wordt?
Sprekers: Coen van Oostrom, oprichter OVG, Prof.dr. Philip Hans Franses, decaan Erasmus School of Economics, hoogleraar Ecometrie en hoogleraar Marketing Research.

Meer informatie over de colleges en aanmelding vind je op de website van de Erasmus Collegereeks.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie