Review: Infiniti Q50
Review: Infiniti Q50

Review: Infiniti Q50

Redactie Baaz
De eerste aanblik van de Inifiniti Q50 is goed. Mooi, strak en stoer. Precies de luxe look die Nissan voor ogen heeft.

Luxere lijn

Wat Lexus is voor Toyota is Infiniti (met een ‘i’ op het eind) voor Nissan. De luxere lijn van Nissan zeg maar. Wij rijden in de benzine uitvoering, een 2.0 Turbo met automaat. Hiernaast is er nog een populaire diesel en een (snelle) hybride beschikbaar. Deze rap rijdende benzinemotor met 211 pk (350 Nm) stelt niet teleur en stuwt ons van 0 naar 100 km per uur in een nette 7,2 seconden. De zeventraps automaat doet keurig zijn werk. Behoorlijk zuinig is ie ook al, een fabrieksopgave van 6,5 liter per 100 km is zonder meer netjes te noemen.

Direct

De achterwiel aangedreven Q50 lijkt allereerst goed strak op de weg te liggen, maar helt bij nader inzien toch behoorlijk over. Hierin is goed terug te zien dat Infiniti zich heel erg richt op de Amerikaanse markt. De besturing is echter extreem direct, misschien nog wel directer dan in een Ferrari. Er zit simpelweg geen vertraging in sturen en reactie, de neus duikt direct de kant op die je wilt.

Stukje markt

Deze auto moet gaan concurreren met de BMW 3 Serie, de Mercedes C-Klasse en bijvoorbeeld de Audi A4. Geen makkelijke taak voor Inifiniti maar ze zetten wel al jaren door in Nederland (na een valse start in crisisjaar 2008). Het merk maakt vooral met deze Q50 kans om een klein stukje markt naar zich toe te trekken. Je schaamt je allerminst in deze auto.

Twee grote schermen

Binnenin is het een en al luxe. Een mooi Bose soundsysteem, een goed werkend navigatie systeem (maar met twee grote schermen in de middelconsole wellicht iets teveel van het goede), lekkere, multi-instelbare, met graphite leder beklede stoelen, stoelverwarming, enzovoort. De afwerking is op een redelijk niveau, maar doet wederom Amerikaans aan en kan zich niet meten met de Duitse concurrentie.

Succes

De Q50 begint qua prijs bij €35.900 voor de instap diesel en €39.900 voor de instapversie met benzinemotor. De duurste uitvoering is de Hybrid All Wheel Drive die een vanafprijs heeft van €56.900. Ik geef de auto een hoog rapportcijfer namelijk een 8,2, vooral omdat de auto zich onderscheidt. En wens Inifiniti veel succes het komende jaar.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie