Crowdfundingprimeur startup Fitmo
Kort nadat Seedrs, één van grootste equity crowdfundingplatformen in Europa, haar deuren in Nederland heeft geopend, heeft de eerste Nederlandse startup - Fitmo - zijn fundingdoelstelling bereikt.
Het gaat om FitTech-bedrijf Fitmo, dat met nog een aantal weken te gaan al meer dan €150.000,- investering van bijna 100 investeerders uit heel Europa heeft bereikt. In de afgelopen jaren heeft Seedrs al meer dan 400 campagnes met een totale investering van over £160 miljoen gerealiseerd. Twee weken geleden met FreeAgent is het eerste bedrijf na een Seedrs crowdfundingronde succesvol naar de beurs gebracht.
De Nederlandse startup Fitmo, overbrugt de kloof tussen traditionele personal training en technologie – technologie alleen is niet motiverend genoeg om een gedragsverandering teweeg te brengen en personal trainers zijn voor de meeste mensen te duur. Het is lastig om een gezonde levensstijl aan te houden als je moet reizen, lange dagen werkt of kinderen hebt.
Fitmo biedt een innovatieve oplossing waarmee het gemakkelijk en betaalbaar wordt om te trainen met één van ’s werelds besten, ongeacht jouw ongetwijfeld drukke schema. Je kunt nu kiezen uit twee verschillende service-opties.
Minimale doelstelling Fitmo
'Fitmo was altijd gericht op de internationale markt met klanten uit bijna 20 verschillende landen en personal trainers in behalve Nederland ook de VS, Engeland en Australië. Daarom was Fitmo voor Seedrs na zijn uitbreiding naar Nederland de perfecte partner', aldus David Mozes - Regional Manager bij Seedrs Benelux.
In de eerste vier weken van de campagne heeft Fitmo zijn minimale doelstelling van €150.000,- al behaald van een kleine 100 investeerders uit België, Kroatie, Denemarken, Duitsland, Engeland, Finland, Frankrijk, Hongarije, Ierland, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Italië, Portugal, Tsjechië, Zweden en Zwitserland. De crowdfundingcampagne loopt nog tot 26 december.
Fitmo is naar eigen zeggen nog niet klaar met haar campagne en gaat nu voor de €250.000,- waarmee zijn, naast de hardlooplegende Haile Gebrselassie, nog meer beroemde atleten aan haar wil binden en gratis training wil weggeven door middel van een referral marketingcampagne.