Dankzij deze tips lezen klanten marketingbrieven wel
Wanneer je de duizenden brieven voor een campagne aan het postkantoor levert, voelt het alsof alles uit je handen glipt. Al het harde werk heb je nu niet meer onder controle. En dat terwijl je nieuwsgierig bent naar de uitkomst.
Opent de klant de brief überhaupt of gaat de brief linea recta bij het oud papier? Zakenblad Entrepreneur kwam met drie stappen die dit soort zorgen wegnemen.
Levering
Als je de verkeerde mailinglijst gebruikt, komen de brieven niet eens aan bij de juiste personen. Vermijd de fout door een accurate en up-to-date mailinglijst van een betrouwbare bron te bemachtigen. Het juiste publiek is eerder geneigd de brief te lezen.
Openen
Met het bereiken van de klant breekt de volgende stap aan: het openen van de brief. Belangrijk daarbij is dat je een formaat gebruikt dat aantrekkelijk is voor jouw doelgroep. Dit is per niche verschillend. Om je daarbij te helpen stelde Entrepreneur een aantal tips op.
Maillijst
Vertrouw niet zomaar iedere maillijst die je aangeleverd krijgt. Door meerde bronnen te gebruiken stuur je wellicht post naar het foute adres, verkeerde postcode of dezelfde persoon. Probeer de gegevens zelf betrouwbaar te houden.