De blauwe Brexit waarschuwt organisaties
Campagne
De campagne is bedoeld voor de Nederlandse bedrijven die lange tijd niets deden om de mogelijke gevolgen van de Brexit op te vangen. Momenteel is er volop onzekerheid over de wijze waarop het Verenigd Koninkrijk de EU gaat verlaten, waardoor de interesse uit het bedrijfsleven steeds meer toeneemt bij het Brexit Loket. En dat blijkt: in de eerste acht uur na het verschijnen van de foto met het brexitbeest, werd de Brexit Impact Scan, waarmee bedrijven potentiële knelpunten in kaart kunnen brengen 5000 keer ingevuld.
Voorbereidingen Brexit
De mogelijke voorbereidingen zijn divers. Zo moeten bedrijven die exporteren naar het Verenigd Koninkrijk zorgen dat ze douanenummers aanvragen. Bovendien krijgen ze te maken met meer papierwerk en inspecties. Bedrijven die het gevoel hebben geen directe banden te hebben met Britse bedrijven, doen er verstandig aan de volledige productieketen af te lopen.
Heb jij al gecheckt welke gevolgen Brexit voor jou of je bedrijf heeft? Doe de Brexit Impact Scan op https://t.co/eytAlAwphK of kijk op https://t.co/U64nYectmE. Zorg dat Brexit jou niet in de weg zit....of ligt. pic.twitter.com/LWKOLnLPQl
— Stef Blok (@ministerBlok) 14 februari 2019