De emotionele en intellectuele factoren van een sterk merk

De emotionele en intellectuele factoren van een sterk merk

Redactie Baaz
Een sterk merk is meer dan simpelweg een product of service. Het zijn de emotionele en intellectuele factoren die een merk levend houden. Wij leggen uit welke elementen daar de sleutel tot zijn.

Identiteit

De identiteit vormt de basis van een sterk merk. Het logo is daarbij zo van belang dat de twee begrippen geregeld met elkaar worden verward. Woorden, vorm, lettertype en kleuren kunnen veelzeggend zijn voor wie jouw merk en waar het voor staat.

Positionering

Jouw positionering bepaalt je plaats in de markt. Hoe onderscheidt jouw merk zich van concurrenten? Het biedt duidelijkheid welke relevante eigenschappen van jouw merk je wilt benadrukken.

Stategie

Een strategie bevat overduidelijke doelen en gaat dus nog verder dan planning. Zodra je een goede merkstrategie creëert, heeft dat invloed op alle aspecten van je bedrijf, inclusief klantenbehoeften, concurrentie en emoties. 

Visie

Hoe wil je door mensen met wie je in contact komt worden gezien? Doordat je met een visie jouw huidige en toekomstige waarden kunt communiceren is het een verlengstuk van je positionering.

Missie

In missie moeten alle fundamentele ideeën schuilen die de doorslaggevende factor moeten geven voor klanten en collega’s om met je te werken. Daarnaast bevat de missie concrete acties en stappen.

Kwaliteit

Kwaliteit vormt het verschil tussen jou en de concurrentie. Het is een graadmeter om uit te vinden hoe jouw product of service ervoor te staat in vergelijking met soortgelijke producten of diensten. Ook kan het helpen jouw prijs te bepalen.

Waarde

De waarde houdt in hoe belangrijk, waardevol of bruikbaar klanten jouw product of dienst vinden. Alle gedachten, gevoelens en ervaringen van mensen dragen bij aan de waarde van je merk.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie