De Ford Mustang Mach-E: de toekomst met een klassiek tintje
Uiterlijk Ford Mustang Mach-E
De Ford Mustang Mach-E krijgt, door goed doordachte lijnen, een lage en slanke vorm. De Mustang-kenmerken zijn voornamelijk terug te vinden aan de voor- en achterkant. De contouren van de grill lijken het meeste op die van de Mustang sportcoupé. Voor het elektrische model is de grill gesloten, waardoor het Mustang-logo beter naar voren komt. Wanneer je op de achterbank zit, valt het op dat de contouren van de wagen enkel voor gezichtsbedrog zorgen. Zo heb je naast voldoende beenruimte genoeg hoofdruimte en kofferbakruimte.
Double cowl dashboard
Het dashboard oogt vrij futuristisch zoals het interieur van Tesla. Toch heeft Ford een kleine hint aan de auto toegevoegd, waardoor hij meer op zijn oudere voorgangers lijkt. Namelijk de klassieke 'double cowl' die op subtiele wijze in het dashboard is verwerkt. Wat meer de aandacht trekt in het interieur zijn de twee schermen. Eén van de schermen bevindt zich achter het stuur dat de klokken vervangt. Het tweede touchscreen van 15,5 inch is niet te missen. Hier zijn alle secundaire functies te vinden zoals telefoneren en het regelen van de muziek. Het systeem is zelflerend, waardoor het de voorkeuren en gewoontes van de bestuurders herkent en de schermindeling per persoon aanpast. Aan de onderkant van het scherm is nog wel een fysieke volumeknop te vinden, zodat de auto nog een beetje organisch aanvoelt. Over de breedte van het dashboard is een soundbar van B&O verwerkt.
Frunk
Voor de sleutel van de Ford Mustang Mach-E wordt de smartphone gebruikt. Hiermee kan je ook bepalen welke bestuurder er toegang heeft tot welk autodeel. Zo kan je andere bestuurders van je auto alleen toegang verlenen aan de kofferbank en houd je de 100 liter frunk voor jezelf. Deze extra 100 liter bergruimte is volledig waterdicht en is te vinden in de neus.
Ford Mustang Mach-E primeur
De Ford Mustang Mach-E begint vanaf 258 pk, voorwielaandrijving en een accupakket van 75 kWh. Met dit pakket haalt hij net geen 500 kilometer volgens WLTP. Snelladen kan tot 150 kW, waarmee je in tien minuten 93 kilometer krijgt. Deze start uitvoering gaat € 49.000,- kosten, maar dat is nog wel voor belasting. Heb je meer geld om uit te geven, kies dan voor de 338 pk versie. Deze heeft vierwielaandrijving en/of een accupakket van 99 kWh, waarmee de actieradius wordt verlengt tot 600 kilometer. Helaas moeten we nog even wachten op de komst van de Ford Mustang Mach-E aangezien hij voor het vierde kwartaal van 2020 in de planning staat. Wel fijn is het dat de Mustang zijn primeur in slechts zes landen heeft, waaronder Nederland.