De Grootste Investering van Seattle Toevertrouwd aan Mono Steel
Mono Steel heeft zijn kwaliteit bewezen door deel te nemen aan wereldberoemde projecten. Nu is ook "Seattle Ship Canal Water Quality Projects", dat dit jaar werd gelanceerd als het megaproject van Amerika, inbegrepen.
Mono Steel ontwerpt gekwalificeerde staalconstructies voor grote projecten over de hele wereld. Onder de landen waarmee het bedrijf samenwerkt, zijn Europa, Afrika, het Verenigd Koninkrijk en Australië. Maar het nieuwe doelwit van Mono Steel is de VS. Bec. Mono Steel zal ook deelnemen aan het "Seattle Ship Canal Water Quality Project", dat in Seattle wordt gebouwd en het megaproject van de stad wordt genoemd. Het bedrijf zal de staalconstructies produceren die nodig zijn voor de enorme tunnels die de stad ondergronds zullen omringen .
Het project was gepland met een investering van $ 570 miljoen.; Een milieuduurzaamheidsproject dat tot doel heeft te voorkomen dat onbehandeld regenwater en rioolwater in grote wateren in de regio lekt.
In sommige delen van Seattle delen riool- en regenwater een reeks pijpen; dit heet een gemengd riool. Tijdens hevige regenval overschrijdt het water vaak de capaciteit van de leidingen, waardoor onbehandeld riool- en regenwater het scheepskanaal in stroomt. Deze overstorten kunnen schadelijk zijn voor vissen, dieren in het wild en het milieu en kunnen vervuiling bevatten.
Tijdens een zware storm zal de nieuwe tunnel meer dan 29 miljoen gallons onbehandeld regenwater en rioolwater opvangen en tijdelijk opslaan totdat de zuiveringsinstallatie er klaar voor is. De tunnel zal de waterkwaliteit regionaal verbeteren door te voorkomen dat jaarlijks gemiddeld meer dan 75 miljoen liter vervuild regenwater (van regen) en rioolwater in het Lake Washington Ship Canal, Salmon Bay en Lake Union stroomt. Op basis van gegevens van de afgelopen vijf jaar zou het Ship Canal Water Quality Project ongeveer 70% van het totale gecombineerde riooloverstortvolume van Seattle Public Utilities hebben verwijderd.
Het doel van de tunnel is het opvangen en vasthouden van regenwater en rioolwater dat normaal gesproken in het Scheepskanaal zou overlopen. Langs het tunnelpad komen vijf verticale schachten (in Ballard, East Ballard, Fremont, Queen Anne en Wallingford). Ze verzamelen regenwater en rioolwater uit elk bassin en sturen ze ongeveer 40 - 80 ft onder de grond naar de nieuwe opslagtunnel. Deze opslagtunnel (momenteel in aanbouw) is een van de projecten die deel uitmaken van het Ship Canal Water Quality Project. De waarde van het bouwcontract voor de opslagtunnel is $ 255 miljoen. De totale kosten voor het totale Ship Canal Water Quality Project bedragen $ 570 miljoen.
Sinds 1800 zijn er in Seattle 150 tunnels gebouwd met een totale lengte van 70 mijl. Het Ship Canal Water Quality Project omvat een tunnel met een binnendiameter van 4,7 mijl, 18 ft en 10 inch die zich zal uitstrekken van Ballard tot Wallingford. De bouw van het project, waarvan de fundamenten in 2020 werden gelegd, begon in september vanaf Ballard, het westelijke uiteinde van de tunnel. Later dit jaar gaat het richting Fremont en Queen Anne. De laatste stop van het project, dat naar verwachting in 2025 wordt voltooid, is Wallingfordz.
Mustafa Toprakçeken, CEO van Mono Steel, dat in oktober aan het project begon deel te nemen; “We waren erg enthousiast toen we de hoofdlijnen van het project hoorden. Want ook dit is een duurzaamheidsproject. Als Mono Steel is het niet alleen betrokken bij het grootste project in de VS, maar ook een genoegen om deel uit te maken van een milieuproject. We moeten allemaal milieuvriendelijkere stappen zetten voor onze wereld... De voltooiing van het project is gepland in 2025. We zullen deze tijd besteden aan het produceren van de gekwalificeerde staalconstructies die nodig zijn voor de bouw van tunnels en opslagruimten.Tot op heden hebben we werkte aan wereldberoemde projecten in Turkije, Europa, het Verenigd Koninkrijk, Australië en Afrika. Dit jaar kwamen er aanbiedingen uit Canada en de VS. We zetten onze eerste stappen in de VS met het Seattle Ship Canal Water Quality Project.”