De meest voorkomende fouten in checkouts in Europa in 2021

Redactie Baaz
Uit onderzoek van Stripe blijkt dat 94% van de top 800 e-commercewebsites in Europa minimaal drie basisfouten maakt in de checkout. Hierdoor wordt het afrekenen voor klanten onnodig lastig.

Bijna 40% van de Europese klanten gaf aan in het afgelopen jaar twee keer zo veel, of zelfs meer, online aankopen te hebben gedaan. We constateerden echter dat enkele van de grootste e-commercebedrijven in Europa vaak één cruciale stap over het hoofd zien: de checkout. Het rapport van Stripe behandelt de meest voorkomende fouten in het afrekenproces, hoe je ze voorkomt en hoe Stripe kan helpen.

Basisfouten in de checkout

Maar liefst 21% van de consumenten stopt met het doen van een aankpoop als het afrekenen langer duurt dan één minuut. Opvallend dus dat ons onderzoek uitwijst dat grote e-commercebedrijven vaak minimaal vijf basisfouten maken in de checkout. Dat maakt het lastiger voor de klant om af te rekenen en je verliest er op het laatste moment omzet mee.

We hebben een uitgebreid onderzoek uitgevoerd naar de top 800 e‑commercewebsites in Europa en ontdekt dat 94% minimaal vijf basisfouten maakt.

  • 61% ondersteunde geen automatische aanvulling van adresgegeven
  • 80% ondersteunde geen Apple Pay of Google Pay
  • 75% liet klanten hun betaalgegevens niet opslaan

Klik hier om het hele rapport van Stripe te lezen.

afbeelding van Redactie Baaz

Redactie Baaz | Redactie

Bekijk alle artikelen vanRedactie