De moderne onderneming slaapt niet
Het logische gevolg van die situatie was dat de klant verre van koning was en er een gezapige mentaliteit ontwikkeld werd. Dat veranderde allemaal met de opkomst van het internet en de globalisering van onze wereld. Afstanden zijn echt niet meer zo groot als ze ooit waren en dat heeft zo zijn gevolgen van de manier van werken van onderneming.
Geen 9 tot 5
De meeste onderneming hebben tot op vandaag de dag een echte 9 tot 5 mentaliteit. Dat betekent dan ook dat je als klant alles gedaan kunt krijgen exact tot op het moment dat de klok 5 uur slaat en de werkdag gedaan is. Het spreekt voor zich dat dit als klant niet altijd even handig is en voor heel wat problemen kan zorgen. Denk maar even aan de situatie vanuit het perspectief van een ontwerper of een copywriter die de hele dag aan een opdracht werkt tegen een deadline. Dan heb je de opdracht dezelfde dag nog klaar maar kan je er eigenlijk niets mee doen: alle bedrijven die jou kunnen verder helpen zijn immers al gesloten.
Dit is dan ook iets wat gelukkig langzaamaan begint te veranderen. Meer en meer bedrijven beseffen dat flexibiliteit het codewoord is en kan zorgen voor een serieuze stijging van de omzet. Het eerste punt op de agenda daarbij? Het afstappen van die aloude 9 tot 5 mentaliteit.
Het werkt
Zie naar een bedrijf als Reclameland. Ze waren al de snelste drukkerij van het hele land maar besloten onlangs om nog meer tegemoet te komen aan de wensen van de klant. Lever jouw opdracht in voor 18:00 uur en de volgende dag kan je het al voor je deur hebben staan. Als klant is dat ongeveer het mooiste wat je voor jezelf kunt wensen. Dat langer doorwerken is dan ook een logische evolutie in een maatschappij waar er met een simpele klik al een alternatief te vinden valt. Tegemoet komen aan de noden en wensen van de klanten is belangrijker dan ooit en wat wensen klanten? Bereikbaarheid en snelheid van uitvoering!