De vernieuwde Porsche 911 RSR
Tijdens het Goodwood Festival of Speed heeft Porsche een nieuwe versie van de 911 RSR gepresenteerd. Het gaat om een race-uitvoering op basis van de vorige generatie van de Porsche 911.
De vernieuwde 911 RSR is niet niks. Een 4,2-liter, de grootste boxermotor die ooit in een 911 zat, heeft de 4,0-liter grote en 510 pk sterke zescilinder motor vervangen en deze is net als voorheen voor de achteras geplaatst. De krachtcentrale levert 515 pk en is gekoppeld aan een zesbak die ervoor zorgt dat het vermogen naar de achterwielen gestuurd wordt. De uitlaateindstukken zijn voor de achterwielen geplaatst waardoor de mogelijkheid een betere diffuser te monteren, ontstond, zoals Porsche zelf zegt. De nieuwe 911 RSR is 4,59 meter lang, ruim 2 meter breed en weegt 1.245 kilo.
LEES OOK: Dit zijn de prijzen van de Audi S6 en S7
FIA World Endurance Championship
Porsche heeft bekend gemaakt dat de 911 RSR de racer is die ingezet wordt tijdens het FIA World Endurance Championship, dat plaats zal vinden in september op het Engelse circuit Silverstone. Mocht je de auto zelf willen kopen, dan kom je op de lijst om er voor seizoen 2020/2021 eentje te bemachtigen. Dan gaat Porsche de auto namelijk pas uitleveren aan klantenteams.
In 2016 is de eerdere 911 gepresenteerd, die nu dus vervangen wordt door deze nieuwe, verbeterde en uitgebreide variant. Porsche zegt dat 95 procent van de onderdelen van de 911 RSR nieuw zijn. Alleen de koplampen, het remsysteem, de koppeling, de bestuurdersstoel en het chassis zijn hetzelfde als die van de voorgaande 911 RSR.
De vernieuwde 911 RSR zal dus op 1 september 2019 voor het eerst in actie te zien zijn op het Formule 1-circuit van Silverstone.