Deze startups verduurzamen toerisme in 020
Booking.com heeft bekendgemaakt welke innovatieve teams een geldbedrag ontvangen in het kader van het eerste Cares Lab dat deze week in de thuisstad Amsterdam gehouden werd.
De 10 Europese teams werden gekoppeld aan een mentor van Booking.com en werkten de afgelopen drie dagen aan innovatieve, oplossingsgerichte projecten in drie aandachtsgebieden. De stad Amsterdam was daarbij het uitgangspunt en bron van inspiratie:
- Verspreiding van toerisme: de druk op veelbezochte toeristische plekken verminderen;
- Inclusieve groei: iedereen in de stad laten delen in de kansen die het toerisme biedt, met speciale aandacht voor een nog breder aanbod aan lokale diensten; en...
- Bewuster gedrag: bezoekers meegeven hoe ze meer rekening kunnen houden met de bewoners van de stad, bijvoorbeeld op het gebied van afval en zwerfvuil, lawaai en recycling.
Pitch startups
Het hoogtepunt van het programma bestond voor alle startups uit een pitch van hun plannen. De pitch werd door een jury van experts beoordeeld. Hiermee kon een geldbedrag van €10.000 tot €25.000,- gewonnen worden waarbij TravelTime Platform by iGeolise de grootste beurs van €24.000,- mocht ontvangen.
Booking Cares Labs
Het Booking Cares Labs, het Booking Booster Program en het Booking Cares Fund zijn complementair aan het interne vrijwilligersprogramma van Booking.com, waarin werknemers al lange tijd samenwerken met lokale organisaties aan projecten waarmee wereldwijd bestemmingen verbeterd worden.