Een korte geschiedenis van Ford
De productie van praktische en betaalbare auto's, georganiseerd door Henry Ford, heeft het leven van veel mensen wereldwijd verbeterd. Door de introductie van transportbanden, assembleerde Ford niet alleen de massaproductie van auto's, maar leidde het ook de industrie-brede ontwikkeling langs een nieuw pad.
Ford
Henry Ford werd geboren in het dorp Springfield in Michigan op 30 juli 1863. Hij was de oudste van zes kinderen, William en Mary Ford, die een welvarende boerderij bezaten. Henry bracht zijn jeugd door op de boerderij van de ouders, waar hij het gezin hielp en naar een gewone, landelijke school ging.
Het was een enorme interesse in technologie die Henry in staat stelde een van de beroemdste industrieën ter wereld te worden.
In de beginjaren van zijn bestaan, assembleerde Ford - net als andere fabrikanten in die tijd - alleen auto's om te bestellen. De auto werd toen letterlijk gebouwd als een huis. Eerst zochten en bestelden de monteur en zijn team de benodigde onderdelen, waarna zij vervolgens over gingen naar de gefaseerde montage van de auto, beginnend met het chassis en het ondersteunende frame.
Even werd de auto geassembleerd door verschillende, afzonderlijke teams, wat het productieproces versnelde. Ford ontbrak voortdurend geschoolde werknemers voor de ‘handmatige montage’ van auto's. Het productieniveau bleef laag en de prijs van auto's kon nog steeds niet worden verlaagd, grotendeels vanwege de hoge vergoeding van bekwame monteurs.
De eerste stap naar het automatiseren van de productie was de installatie van machines voor de productie van verschillende auto-onderdelen. Er zijn tal van nieuwe methoden ontwikkeld voor de assemblage van auto-onderdelen, waardoor het productieproces aanzienlijk is versneld.
T-model
Nauwkeurigheid en snelheid zijn wereldwijd de sleutel tot het succes van massaproductie. Alle benodigde reserveonderdelen zijn te vinden in de online winkel Rexbo.nl. De productie van het "T" -model bereikte een recordniveau - elke 10 seconden verliet een voltooide auto de assemblagelijn. Ford verlaagde de prijzen voor zijn producten en verdubbelde het minimumloon, dat nu $ 5 per dag was. Ford kon niet alleen de productie van eersteklas auto's realiseren, maar ook zijn winst aanzienlijk verhogen.
Ford produceerde elk jaar twee miljoen T-modelauto's, die elk slechts $ 260 kostten.
Een nieuw niveau van beloning en een hele productiefilosofie brachten veel veranderingen op sociaal gebied met zich mee, en het uiterlijk van de Ford-assemblagelijn was het begin van de industriële revolutie over de hele wereld.