Eigenheid stuwt Nederlands zakelijk kledingmerk
Trendanaliste Christine Boland denkt dat kledingmerken als NAN zich kunnen blijven handhaven als ze zich op een eigen stijl concentreren.
Boland koos een evenement van het zakelijke kledingmerk voor vrouwen NAN, woensdagavond in de Beurs van Berlage, uit om te hameren op houvast, ijkpunten, veiligheid en herkenning.
'Het huidige tijdsbeeld wordt geplaagd door crises van allerlei aard met alle gevolgen van dien voor de wereld, de markt en de mens. Er is daarom behoefte aan zekerheid, maar ook aan rust, orde en overzicht. Het verlangen groeit om weer ergens op te kunnen vertrouwen. We willen geloven in iets of iemand die de verandering teweeg kan brengen. Mede daarom is het hebben van een sterke identiteit zo belangrijk.'
Volgens Boland is hét probleem dat veel kledingmerken worstelen met hun identiteit. 'Veel kledingmerken vinden het moeilijk om hun unieke stijl nauwkeurig te definiëren. Daarom slaan ze de plank soms mis. Ze ontwikkelen op basis van heersende trends collecties die niet goed passen bij hun merk. Een merk als NAN zal bijvoorbeeld nooit meedoen aan de trend naar combat pants. Dat past niet bij het gevoel van hoogwaardig, stijlvol en zakelijk.'
Bron: Redactie Baaz/Martijn Punt/NAN Suits