Ergernissen op de werkvloer: slechte communicatie en tijdrovende vergaderingen
Maar liefst 42 procent vindt het frustrerend niet te weten wat anderen bijdragen. Bovendien is het werk van anderen van matige kwaliteit, aldus 29 procent. Een andere irritatie is dat werknemers vaak niet weten wie verantwoordelijk is voor welke taak (39 procent).
Reden voor de matige communicatie kan liggen in de faciliteiten. Meer dan een derde van de respondenten (34 procent) vindt namelijk dat de werkgever onvoldoende investeert om samenwerken te faciliteren, zo blijkt uit onderzoek van Protime, een specialist in workforce management oplossingen, onder 1.000 werknemers in uiteenlopende sectoren.
Samenwerking verloopt moeizaam
Een belangrijk onderdeel van de samenwerking is de communicatie. Meer dan een kwart van de Nederlandse beroepsbevolking (26 procent) kan collega’s vaak niet bereiken. Tevens zegt 41 procent dat samenwerken en communiceren veel tijd kost. Hier stopt het niet bij. Er gaat daarnaast veel tijd verloren door het terugzoeken van informatie, zoals gemaakte afspraken, aldus 39 procent.
Vergaderen blijkt crime
Vergaderingen zorgen ook voor frustraties. Bijna een derde van de werknemers (31 procent) vindt ze nutteloos en 34 procent vindt zijn collega's vaak onvoorbereid. Daarnaast zegt 41 procent van de werknemers zelf meer bij te dragen dan anderen.