Euro Shopper verdwijnt deze week nog uit de winkel
Albert Heijn haalt alle Euro Shopper-producten uit de handel. Het goedkope huismerk wordt vervangen door het nieuwe merk AH BASIC.
Waarom een nieuw merk voor de goedkopere productlijn van Albert Heijn (AH)? Volgens de winkelketen is juist de naam Albert Heijn heel sterk, 'het zou daarom een beetje gek zijn wanneer we onze eigen naam niet koppelen aan deze nieuwe lijn', aldus Alfred Levi van AH tegen Distrifood.nl. De Levensmiddelenkrant weet een plaatje van het nieuwe design op de kop te tikken.
Net anders
Bovendien heeft het nieuwe merk volgens de keten zaken die Euro Shopper miste: een consistente kwaliteit, een betere prijs-kwaliteitverhouding en verpakkingen die indirect laten zien dat het om goede en goedkopere producten gaat.
Het is overigens niet de eerste keer dat AH met Euro Shopper aan de slag gaat, het in 1995 geïntroduceerde merk kreeg in 2009 een opknapbeurt waarbij de producten voortaan in rood-wit jasje met Engelse benamingen in het schap lagen.
Vijf producten
AH kan niet in één keer alle producten inruilen voor de nieuwe AH BASIC-variant. Daarom begint het met vijf producten: scharreleieren, cornflakes, hazelnootpasta, pannenkoekenmix en Chinese nasi.