Exact brengt vier mobiele apps uit

Raymond Luijbregts
Exact heeft vier mobiele apps uitgebracht die hun diensten ondersteunen. Het gaat om de Exact CRM app, Exact Expenses app, Exact HR Self Services app en de Field Service app.

De CRM-app en de Field Service-app zijn bedoeld voor buitendienstmedewerkers, zodat ze overal toegang hebben tot klantgegevens. Persoonlijke informatie als beschikbare vrije dagen, ziekmeldingen en declaraties, zijn nu voor alle medewerkers in een organisatie toegankelijk via de Expenses app en de HR Self Service app. Bedrijfsinformatie uit verschillende bronnen zijn via de app op één centrale plek verzameld en makkelijk te raadplegen, ongeacht de locatie of het tijdstip.

24x7 inzicht in klantgegevens

Met de Exact CRM app kunnen Exact-gebruikers zelf bepalen welke informatie standaard te zien is op hun persoonlijke dashboard. Zo hebben verkopers altijd up-to-date inzicht in hoe ze staan ten opzichte van hun targets en weten ze precies wat er nog in de pijplijn zit. Ook is het mogelijk om via de kalender direct door te klikken naar de klantinformatie behorende bij de afspraak om de laatste stand van zaken te bekijken. Op een klantkaart kun je persoonlijk bepalen welke informatie te zien is. Dit kan informatie zijn uit Exact Synergy of Globe, maar ook uit andere bronnen. Dankzij een koppeling met social media-kanalen zijn ook de laatste tweets van klanten zichtbaar, zodat een volledig klantbeeld ontstaat.

Field Service app

De Field Service app is ontwikkeld voor servicemonteurs, zodat ze altijd en overal up-to-date informatie hebben over serviceorders, de ordergeschiedenis en klantgegevens. Alle informatie die nodig is om service te kunnen verlenen, is beschikbaar via deze intuïtieve app. De serviceorder kan uiteindelijk door de klant op de iPad ondertekend worden en de klant ontvangt deze direct in zijn mailbox. Ook is het mogelijk zelf foto’s van een beschadiging toe te voegen en deze te koppelen aan de serviceorder.

Declaraties en persoonlijke info

De Exact Expenses app en Exact HR Self Services app houden persoonlijke werkgerelateerde informatie bij. Met de Expenses app zijn medewerkers in staat makkelijk bonnetjes te declareren door een foto te maken met hun smartphone of tablet. Deze wordt dan meteen ter goedkeuring en uitbetaling aan de manager aangeboden voor een snelle afhandeling. Met de HR Self Services app hebben medewerkers altijd inzicht in hun vakantiedagen, loonstrookjes en persoonlijke dossiers. Ook is het mogelijk een ziekmelding te doen via de app. De toegang tot deze apps is te beveiligen met een pincode.

Volgens Exact passen de apps goed bij de manier waarop mensen tegenwoordig werken. Alle apps zijn per direct beschikbaar en gratis te downloaden via iTunes. De ontwikkeling voor Android-apps staat tevens op de planning voor dit jaar; de eerste app is rond de zomer beschikbaar.

afbeelding van Raymond Luijbregts

RaymondLuijbregts | Redacteur

Bekijk alle artikelen vanRaymond