Fabulosa viert verkoopmijlpaal in Europa
Fabulosa viert verkoopmijlpaal in Europa, met succes in Nederland

Fabulosa viert verkoopmijlpaal in Europa

Redactie Baaz

Fabulosa, het toonaangevende Engelse huishoud- en lifestylemerk dat luxe geuren toevoegt aan alledaagse schoonmaakproducten, heeft aangekondigd dat het inmiddels 15 miljoen producten in Europa heeft verkocht, waarvan 3 miljoen in Nederland, via zijn retailpartner Action. Dit indrukwekkende aantal komt overeen met genoeg vloeistof om vijf Olympische zwembaden te vullen.

Verkoop via 2600 Action-filialen verspreid over 11 landen

Action, de snelst groeiende non-food discounter van Europa, heeft een breed assortiment aan Fabulosa-producten in meer dan 2600 winkels verspreid over 11 landen. Elke maand worden er nu meer dan 1 miljoen producten verkocht via deze retailer, wat de aanhoudende vraag naar Fabulosa’s geparfumeerde schoonmaakartikelen in heel Europa aantoont. Alleen in Nederland al, zijn er 3 miljoen producten over de toonbank gegaan. 

Internationale verkoop gestegen van 3% naar 30%

Fabulosa, met het hoofdkantoor in het Engelse Nantwich, begon in 2021 met de opbouw van zijn exportkanaal. Sinds het bedrijf internationaal actief is, zijn de internationale verkopen gestegen van een bijdrage van 3% naar 30% van de totale omzet. Ondanks uitdagingen, zoals aanzienlijke vertragingen in de verzending en stijgende kosten, heeft Fabulosa zijn innovatieve aanpak van geur- en productontwikkeling effectief ingezet om ook buiten de Britse markt een vergelijkbare groei te realiseren.

Quote Adam Burnett, Global Brand Director, Fabulosa

Adam Burnett, Global Brand Director bij Fabulosa, reageert op het succes: “Het overschrijden van de grens van 15 miljoen verkochte producten is een geweldige prestatie. We zijn enorm trots op het succes dat we tot nu toe in Europa hebben behaald, en dit zou niet mogelijk zijn geweest zonder de steun van onze waardevolle retailpartner, Action.”

Hij vervolgt: “Investeren in onze productiecapaciteit en het opbouwen van sterke relaties met onze partners blijven cruciale pijlers voor onze groei in de exportmarkten. Vandaag de dag zijn we een merk met een bewezen wereldwijde aantrekkingskracht.”

Innovatieve strategie verstoort de schoonmaakmiddelenmarkt

Sinds zijn toetreding tot de FMCG-markt in 2019 heeft Fabulosa de schoonmaakmiddelenmarkt opgeschud met een innovatieve strategie van productontwikkeling en doeltreffende marketingcampagnes. Cleanfluencers op social media platforms zoals Instagram en TikTok hebben bijgedragen aan deze transformatie door hun enthousiasme voor de producten te delen met miljoenen volgers. Door deze krachtige combinatie van innovatie en sociale media heeft Fabulosa snel marktaandeel veroverd ten koste van gevestigde namen in de huishoudsector.

Uitbreiding naar lifestyle en verzorging buiten het schoonmaaksegment

Daarnaast heeft Fabulosa haar succes uitgebreid naar andere lifestyle- en verzorgingscategorieën buiten het schoonmaaksegment. Dit omvat onder andere huisgeuren (kaarsen, waxmelts en diffusers), schoen- en sneakerverzorging en persoonlijke verzorging (bad- en bodyproducten). Ook blijft het merk continu innoveren in categorieën als oppervlakteverzorging, luchtverfrissing, wasmiddelen en zelfs in specifieke taken zoals autoverzorging en tuinonderhoud.

Sterke focus op internationale expansie en groei

Fabulosa maakt daarnaast grote stappen op de exportmarkt, met een sterkere focus op internationale expansie. Het merk ligt nu bij toonaangevende Europese winkelketens, met producten beschikbaar op 3000 locaties verspreid over het continent, waaronder Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Polen, Tsjechië, Oostenrijk en Italië.

Voor meer informatie over Fabulosa, bezoek: https://myfabulosa.co.uk.

 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie