Facebook open voor Nederlandse adverteerders
De Amerikaanse profielensite Facebook.com zet met de dienst Flyers Pro de deuren open voor adverteerders. Zij kunnen in de marge van profielpagina's reclameruimte inkopen. Ook Nederlandse adverteerders kunnen terecht.
Facebook laat Nederlandse adverteerders betaald flyers uitdelen onder de 109.000 Nederlandse aangesloten gebruikers. Bedrijven betalen per 1.000 vertoningen of voor iedere keer dat een sitebezoeker op een advertentie klikt. Lokale adverteerders krijgen via gedetailleerde rapportages dagelijks het effect te zien van hun campagnes. Het systeem lijkt in grote lijnen op de advertentiediensten van grootmachten Google, Microsoft en Yahoo.
Nederlandse adverteerders kunnen zowel in Nederland als in een van 30 andere landen adverteren. Adverteerders kunnen profielen selecteren op basis van iemands politieke voorkeur, burgerlijke staat, opleiding, geslacht, leeftijd, maar ook op basis van trefwoord. Volgens Facebook zijn er 109.840 geregistreerde gebruikers in Nederland. Hoe actief zij zijn, in vergelijking met lokale sites als Hyves, is niet bekend.
Nederlandse adverteerders kunnen zowel in Nederland als in een van 30 andere landen adverteren. Adverteerders kunnen profielen selecteren op basis van iemands politieke voorkeur, burgerlijke staat, opleiding, geslacht, leeftijd, maar ook op basis van trefwoord. Volgens Facebook zijn er 109.840 geregistreerde gebruikers in Nederland. Hoe actief zij zijn, in vergelijking met lokale sites als Hyves, is niet bekend.