Food bedrijf Groentegoed haalt binnen één week 100.000 euro op om nieuwe smaken van hun broodbeleg op de markt te brengen
Food bedrijf Groentegoed is succesvol een crowdfunding gestart via CrowdAboutNow om het assortiment van hun broodbeleg uit te breiden. Het bedrijf maakt vanuit hun eigen fabriek in Lopik gezond broodbeleg van groente, zonder onnodige toevoegingen. Binnen één week is al 100.000 euro opgehaald. De financiering wordt gebruikt voor de ontwikkeling van nieuwe smaken, het verbeteren van verpakkingen en de bekendheid van het broodbeleg bij de kinderopvang en cateraars. In totaal is 150.000 euro nodig om de groei te financieren.
Groentegoed
Het bedrijf is in 2018 opgericht door ondernemers Albert van der Veen en Jeroen Schuurman omdat zij een gezond beleg voor op brood vonden ontbreken. Niet alleen voor zichzelf, maar ook voor hun kinderen. In het beleg van Groentegoed zitten geen e-nummers en geen toegevoegde suikers, alleen de suikers uit de groenten zelf. Daarnaast worden de spreads zoveel mogelijk gemaakt van Nederlandse groenten. Vorig jaar opende de ondernemers hun eigen fabriek in Lopik: “Deze eigen fabriek heeft ons de mogelijkheid gegeven om wekelijks zo’n 6.000 bakjes Groentegoed over de band te laten rollen. Daarnaast kunnen wij zo de productie zoveel mogelijk in eigen hand houden en daarmee de kwaliteit controleren”, aldus Schuurman.
Inmiddels hebben de ondernemers zeven verschillende smaken en worden de producten zowel door kinderopvang, cateraars als consumenten gebruikt. Maar daar zien de ondernemers ook nog veel groeimogelijkheden: “Gezonde voeding voor jong en oud vinden we ontzettend belangrijk, daarom werken we er hard aan om voor kinderopvang en cateraars de nummer één keuze in gezond broodbeleg te worden. Ook zien we mogelijkheden voor ziekenhuizen, een plek waar gezonde voeding ook heel belangrijk is. Daar worden nu de eerste samenwerkingen mee opgezet”, vertelt van der Veen.
Crowdfunding
Voor de groei investeren de ondernemers nu in meer smaken, verschillende soorten verpakkingen die beter aansluiten bij de grootverbruikers en het verduurzamen van de verpakkingen. Hiervoor maken ze gebruik van één-laags en gerecycled plastic. Ook wordt er geïnvesteerd in communicatie richting kinderopvang en cateraars. Om deze stappen te financieren zijn de ondernemers een crowdfunding gestart, van der Veen: “We vinden het heel bijzonder om deze groeistap te financieren met mensen die geloven in ons gezonde broodbeleg en die samen met ons willen zorgen dat we nog meer mensen onze spreads kunnen laten proeven!”
Al 100.000 euro is opgehaald met de crowdfunding. Geïnteresseerden kunnen vanaf €250 mee investeren via crowdaboutnow.nl/groentegoed.
Lees ook: Zo leef jij langer | Baaz.nl
Lees ook: Broccoli is het allereerste Nederlandse investeringsplatform voor groene aandelen | Baaz.nl
Wellicht ook interessant: Teambuilding in tijdperk remote werken | WINMAG Pro
Wellicht ook interessant: Infor Innovations Day 2023: “Koester een cultuur van innovatie” | WINMAG Pro