FX wint vijf internationale awards.
FX Agency is flink in de prijzen gevallen bij de prestigieuze Global Eventex Awards. In maar liefst vijf categorieën werden er prijzen gewonnen door the digital experience agency. Cases voor opdrachtgevers Top Employers Institute, Deloitte en Hogeschool InHolland werden bekroond door de jury, die bestond uit prominente namen binnen de evenementenindustrie. FX Agency, een van de toonaangevende bureaus in Nederland op het gebied van digitale events, behoort daarmee opnieuw tot de beste bureaus ter wereld. Het event voor opdrachtgever Top Employers Institute ontving zelfs twee Gold Awards.
The Global Eventex Awards
FX Agency nam met drie cases deel in vijf categorieën en kreeg de volgende awards uitgereikt:
- Gold Award: Virtual Celebration Event (Top Employers Institute)
- Gold Award: Virtual Corporate Event (Top Employers Institute)
- Silver Award: Positive Change Event (Deloitte)
- Silver Award: Event Storytelling (Deloitte)
- Bronze Award: Online Educational Event (Hogeschool InHolland)
De jury toetst elke case op basis van een aantal aspecten en kent een score toe tussen de 0 en 100 punten. De platinum award vertegenwoordigt de hoogst haalbare score. In totaal streden maar liefst 1600 bureaus uit 90 landen om de prijzen binnen de categorieën ‘Art, entertainment & public events’, ‘Conference meetings & expos’, ‘Corporate & community events’, ‘Events by region’, en 'For good’.
"We zijn ontzettend trots en dankbaar dat we in maar liefst vijf categorieën een prijs hebben gewonnen bij de Global Eventex Awards. Het is al een eer om in de finale te staan, laat staan om te winnen tussen zoveel gerenommeerde bureaus van over de hele wereld,” aldus Niels Janssen, founder van FX Agency. “Deze prijzen zijn een erkenning van het harde werk en de creativiteit van ons team, evenals van onze partners en opdrachtgevers. We blijven ons inzetten om de beste digitale evenementen te creëren en te innoveren in deze snel veranderende wereld."
Gold Awards voor Top Employers Institute
De case van opdrachtgever Top Employers Institute werd door de jury beloond met een Gold Award in maar liefst twee categorieën. En dat is niet voor niks: FX Agency zette een adembenemend concept neer voor de jaarlijkse awardshow ‘Certification Celebration’. Nadat FX Agency tijdens de coronapandemie in 2021 en 2022 al een volledige virtuele productie had verzorgd, stonden zij dit jaar voor een nieuwe uitdaging. Hoe geef je 2000 bedrijven verspreid over 121 landen een onvergetelijke in-person ervaring?
FX Agency ontwikkelde een compleet nieuwe strategie en koos daarbij voor een hybride aanpak. Het concept van een late night show diende als uitgangspunt en werd gestreamd vanuit Amsterdam. Met vijf teaservideo’s en een communicatieplatform werden de bezoekers in de weken voorafgaand alvast in de stemming gebracht. Tijdens het event waren alle talkshowelementen aanwezig: een desk met Stacey Smith van Boom Chicago als host, een live band, gasten die door een deur het podium opkwamen, vier sprekers en vooral veel humor. In verband met de verschillende tijdzones werd het online event op dezelfde dag drie keer gehouden.
Na de twee vorige edities was in-person samenkomen dit jaar eindelijk weer mogelijk en die kans wilde FX Agency niet laten schieten. Na de late night show volgden dan ook live in-person events in veertien verschillende landen, waar elk gecertificeerd bedrijf aan kon deelnemen. Voor elke locatie werd een draaiboek en een toolkit met visuals op maat ontwikkeld. Ook werd er een content- en activatieplatform gelanceerd, waarmee alle 2000 Top Employers wereldwijd gedurende het hele jaar aandacht kunnen genereren voor hun merk met gepersonaliseerde uitingen. De volledige case video kun je hier bekijken.
Silver Awards voor Deloitte
Het Net-Positive-Dinner, dat in maart 2022 plaatsvond, ontving van de jury twee Silver Awards. Tijdens dit in-person event schoven CEO’s, ketenexperts, boeren, producenten, overheidsinstanties, NGO’s, startups en jong talent uit de Nederlandse voedselketen bij elkaar aan tafel voor een heel bijzonder diner. Op initiatief van het Net Positive Network (in samenwerking met Deloitte) gingen zij deze avond met elkaar in gesprek over de toekomst van ons voedselsysteem. FX Agency heeft ondersteund bij het ontwikkelen van de totale beleving van het diner, van openings- tot closing experience.
Bronze Award voor Hogeschool InHolland
Voor Hogeschool InHolland ontwikkelde FX Agency voor de Open Dagen een online platform op maat. Hiermee kregen potentiële studenten van over de hele wereld de mogelijkheid om de Open Dagen van de hogeschool bij te wonen, zelfs als ze niet in-person naar de locatie konden komen. Het platform bood een 3D-wereld waarin de student zich virtueel kon oriënteren door middel van campus rondleidingen, live presentaties en studiekeuzechecks. Het online platform van Hogeschool InHolland is een innovatieve en effectieve manier gebleken om studenten te bereiken en hen te helpen bij het maken van een weloverwogen studiekeuze en voor deze case ontving FX Agency een Bronze Award.
De Global Eventex Awards worden sinds 2009 uitgereikt en zijn een erkenning voor excellentie en innovatie in de evenementenindustrie. De awards worden georganiseerd door Eventex, een toonaangevend platform voor evenementprofessionals dat jaarlijks duizenden inzendingen ontvangt uit de hele wereld. Met de prijzen wil Eventex de beste evenementenbureaus, -bedrijven en -professionals eren en de lat hoger leggen voor de hele branche.