GrassGreener slaat handen ineen met Twegos om visie op werving breder in te zetten

Redactie Baaz

GrassGreener, het high-end executive search-bureau met unieke methodologie en techniek, kondigt vandaag een nieuw partnership aan met Twegos, een HR-technologiebedrijf dat is gespecialiseerd in het voorspellen van de fit tussen individu en organisatie op basis van datamodellen. GrassGreener is aangesteld als global distributor van de Twegos software.

Veel wervingsbureaus richten zich vooral op eerste indrukken en CV’s, terwijl dit niet per se tot de ideale kandidaat voor de organisatie leidt. Daarom kijkt GrassGreener niet naar de redenen om iemand aan te nemen, maar naar de criteria waardoor iemand zou worden ontslagen. En dat gebeurt niet om hun CV, maar om hun persoonlijkheid en manier van werken.

“Als een manager niet helemaal past binnen een bedrijfscultuur, kan hij of zij deze flink beschadigen”, zegt Eli Barenholz, directeur bij GrassGreener. “En een verslechterde sfeer op de werkvloer kan leiden tot allerlei productiviteits- en motivatieproblemen bij ander personeel. Dankzij onze nieuwe samenwerking met Twegos, zijn wij in staat beter te anticiperen op de culture fit van kandidaten en hiermee de retentie en het succes van nieuwe managers te vergroten.”

Deze focus op culture fit deelt GrassGreener met het Belgische Twegos. Hun dataplatform is gericht op high volume recruitment, waarbij bedrijven niet een kleine selectie aan kandidaten nodig hebben, maar honderden potentiële toppers. Het datagedreven platform van Twegos start met een modellering van top performers binnen de organisatie. Assessments van kandidaten worden hier vervolgens op beoordeeld. De aanpak van Twegos is uitermate geschikt voor branches met een natuurlijk hoog verloop zoals de horeca of logistieke bedrijven, mede omdat de grote personeelsbestanden zich goed lenen voor data-modellering. Daarmee biedt het de perfecte aanvulling op de executive hiring-diensten van GrassGreener.

“Culture fit is een uitdaging, omdat het gaat over psychologische aspecten die moeilijk te vangen zijn”, zegt Arend van Itterbeek, CEO en mede-oprichter van Twegos. “Dit wordt doorgaans dan ook erg beschouwd als een kunst. Met onze data-gedreven aanpak verheffen we culture fit tot wetenschap. Het resultaat is meer tevredenheid onder werknemers, wat leidt tot beter presterende bedrijven. GrassGreener deelt deze visie, waardoor dit partnership een logische stap was. Onze methodiek heeft zich al bewezen in België en de Verenigde Staten. We zijn nu klaar om ook in Nederland de ideale kandidaten en organisaties op cultureel vlak bij elkaar te brengen.”

Dankzij de samenwerking beschikken wervende bedrijven over twee methodieken die elkaar naadloos aanvullen. Met GrassGreener en Twegos kunnen organisaties zowel op executive niveau als op grote schaal kandidaten vinden die zich goed voelen bij de bedrijfscultuur - en dus langer aan boord blijven.

afbeelding van Redactie Baaz

Redactie Baaz | Redactie

Bekijk alle artikelen vanRedactie