Heineken breidt F1 Sponsoring verder uit als wereldwijde partner
Heineken® blijft op pole position als wereldwijde F1®-partner en verlengt het sponsorcontract met nog eens vijf jaar
De F1-weekenden zijn zoveel meer dan de race op zondag. Zo wordt de nieuwe game Player 0.0, gemaakt met Heineken 0.0-ambassadeur Max Verstappen, gelanceerd. Daarnaast is er een samenwerking met de Nederlandse DJ & producer Martin Garrix die gedurende het hele seizoen showstopping optredens gaat geven.
Groeiende populariteit van F1 en Heineken zijn inzet voor verantwoord alcoholgebruik"
De groei en populariteit van de sport en de brede doelgroep aan fans is uitzonderlijk. Het totaal aantal volgers op sociale media van de F1 is sinds 2021 met maar liefst 23% gestegen tot in totaal 60,6 miljoen.
Net als in de afgelopen jaren, staat Heineken 0.0, en verantwoord alcoholgebruik centraal in de campagnes rondom de F1. Sinds Heineken® actief is in de F1, zet het zich in voor gedragsverandering ten opzichte van alcohol in het verkeer en lanceerde de campagne ‘When you drive, never drink’.
Daarnaast zet Heineken meer dan 10% van alle mediabudgetten in ter ondersteuning van programma’s voor verantwoord alcoholgebruik.