Hoe komt jouw businessidee van de grond?
Je hebt een waanzinnig idee voor het ontwikkelen van een onderscheidend product of dienst. Een idee dat zo mooi is dat je er ’s nachts van wakker ligt en eigenlijk niet kunt wachten om het te realiseren.
Maar hoe zorg je dat je businessidee van de grond komt en daadwerkelijk gaat vliegen? Tony de Bree weet als online ondernemer, jurylid van de Dutch Fintech Awards en voormalig bankier welke factoren van cruciaal belang zijn voor het succesvol lanceren van een businessidee. In dit boek komen de volgende vraagstukken aan de orde:
• Hoe word je een innovatieve startup? Hoe creëer je waarde op een innovatieve manier met een innovatief businessmodel?
• Heb je het in je om de oprichter van een succesvolle startup te zijn? Wil je er écht voor gaan en er de nodige tijd in steken?
• Een bedrijf opstarten doe je niet alleen, cruciaal is het verzamelen van de juiste mensen om je heen. Hoe doe je dat en wie heb je nodig?
• Hoe kies je het juiste businessidee en hoe onderscheid je jouw idee van anderen?
• Hoe presenteer je je businessidee en aan wie?
• Hoe krijg je de financiering van je businessidee rond?
• Wat kun je leren van succesvolle startups?
Het boek staat vol met praktische tips van succesvolle ondernemers, investeerders en van duurzame startups als Beebox, Fintech scale-ups als Spotcap en Tony’s Chocolonely.
Tony de Bree was als bankier verantwoordelijk voor het beoordelen van dotcom-ondernemers, startups en scale-ups. Hij is zelf online ondernemer sinds 2001. Hij adviseert, traint en coacht corporates, startups en scale-ups binnen en buiten Fintech. Hij is auteur van Dagboek van een bankier, Dinosauriër of krokodil en Geld verdienen met jezelf.