Iconische momenten met Pearle
Samen met Havas Lemz heeft Pearle een nieuwe digitale campagne ontwikkeld. De campagne bestaat uit een serie korte video’s met de boodschap: “Bij iconische momenten hoort een iconische bril, zo maak je het helemaal jouw moment.”
Opticienketen Pearle staat al jaren bekend als de toegankelijke oogexpert die zichtoplossingen op maat levert voor mensen van alle leeftijden. Maar mede door de vele trends, verschuivingen in behoeftes én mediagebruik, merkt ook Pearle dat het moeilijk is om mensen tussen de 18 en 35 te bereiken en te binden. Daarom lanceert het merk een campagne om duidelijk te maken dat het een breed aanbod aan mooie brillen heeft waarmee de doelgroep zich kan uiten zoals zij wil.
Jannes Boon, strateeg bij Havas Lemz: “Als je jong bent, ben je bovengemiddeld veel bezig met wie je bent en wie je wilt zijn. Veel jonge mensen zijn zoekende in hoe ze hun identiteit uitdragen en hoe ver ze daarin kunnen gaan: er wel een beetje tussenuit springen, maar niet buiten de boot vallen. Ze spelen ermee, proberen dingen uit en ontdekken zo wat bij hen past.”
Creatieven Harrolf Staal en Tom Hoefnagels zien dat jonge mensen zich in een campagne willen herkennen maar ook verrast willen worden. “In de nieuwe ‘Iconic’ campagne maken we opvallende 'iconische' momenten, waarin mensen zich op eigen wijze uiten, nóg iconischer. Van een pony knippen in de vorm van een bril tot fileparkeren met een trekker, midden in de stad. Met een zichtoplossing van Pearle maak je het helemaal jouw moment. Iconic!”
De campagne is te zien op social kanalen, YouTube en Connected TV. Ook wordt er slim gebruik gemaakt van een retargeting-laag. In deze laag ligt de nadruk op de voordelen van het Pearle Bril Plan.
Credits:
Klant: Pearle Opticiens
Verantwoordelijk bij klant: Giulia Rosetti, Ingrid De Jong, Maud Olieslagers, Jacobine Van Der Schoot-Lexmond, Bernadette Smit, Dominique De Vogelaere
Bureau: Havas Lemz
Productiehuis: CZAR Disko
Producer: Mario Karner
Media: Wavemaker