Inner Smile Company officieel gelanceerd

Inner Smile Company officieel gelanceerd

Redactie Baaz

De Inner Smile Company, met als missie om organisaties te helpen het levensgeluk van hun werknemers te verhogen is gelanceerd. Met een zelfontwikkelde app, gebaseerd op wetenschappelijke inzichten, maakt de Inner Smile Company het voor werkgevers mogelijk om het geluksniveau van medewerkers te meten en op basis hiervan de gepaste ondersteuning te bieden.

“Er is geen bedrijf dat geen voordeel haalt uit het investeren in het geluk van werknemers”, zegt Jacco Vingerling, medeoprichter van de Inner Smile Company. “De voordelen die voortvloeien uit tevreden personeel zijn aanzienlijk. Denk aan het behouden van talent, het verminderen van ziekteverzuim en het aantrekken van nieuwe sollicitanten. Door te investeren in het welzijn van medewerkers, groeit hun betrokkenheid, productiviteit en wordt de bedrijfscultuur versterkt. Dit is essentieel in de competitieve arbeidsmarkt van nu.” Samen met zijn partners Sander Berg en Dennis Versnel, besloot Vingerling dat het de hoogste tijd is om andere organisaties te helpen op dezelfde manier waarop zij al tweeënhalf jaar bezig zijn binnen zusterbedrijf Bowers & Jackling; met een geluksprogramma voor medewerkers.  

Bewezen verschil

Vingerling ontwikkelde dit geluksprogramma op basis van veertig jaar onderzoek naar geluk, afkomstig van een professor aan de Erasmus Universiteit. Het programma meet vijftien wetenschappelijke geluksfactoren, zoals relaties, werk en gezondheid, om vervolgens samen met de medewerker een op maat gemaakt geluksplan op te stellen. Indien nodig, worden externe experts ingeschakeld voor professionele coaching, tests, bloedanalyses en op maat gemaakte gelukstrainingen. Vingerling: “Hetzelfde programma loopt inmiddels anderhalf jaar succesvol binnen Bowers & Jackling en heeft geleid tot bewezen resultaten. Deelnemende werknemers zijn binnen een jaar gemiddeld ruim vijf procent gelukkiger, terwijl het personeelsverloop met 22 procent is afgenomen en het ziekteverzuim met vijftien procent is gedaald. Dit inspireerde ons om andere organisaties ook aan het model te introduceren.”

Weg met traditioneel werkgeverschap

Bij de Inner Smile Company ziet men het nastreven van gelukkige werknemers niet als een optie, maar als een fundamenteel aspect van werkgeverschap. Alleen op die manier kunnen volgens Vingerling moderne organisaties voldoende medewerkers behouden en een gezonde en energieke werkomgeving creëren. Vingerling: “We willen werkgevers inspireren om anders naar traditioneel werkgeverschap te kijken. We moeten het idee loslaten dat werknemers slechts een ‘instrument’ zijn in het bedrijfsproces en erkennen dat zij het belangrijkste-, zo niet het bedrijf zelf zijn. Dat hoop ik met de Inner Smile Company te kunnen bewerkstelligen.”

Over Inner Smile Company

De Inner Smile Company heeft als missie het bevorderen van werknemerswelzijn, met als resultaat meer betrokkenheid, productiviteit en een sterkere bedrijfscultuur. Dit draagt bij aan het aantrekken en behouden van kwalitatief hoogwaardig talent. Het unieke geluksprogramma stelt medewerkers in staat hun geluksniveau te begrijpen en meetbaar te verhogen. Daarnaast helpt de Inner Smile Company organisaties bij het identificeren en verminderen van factoren die het geluk verminderen en het integreren van elementen die het geluk verhogen. Meer informatie is te vinden op https://innersmilecompany.com/  

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie